۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۲۴۳
حجت الاسلام ذوالنور:

اگر به اندازه رنگ‌ریش و‌ست لباس برای اقتصاد مقاومتی وقت می‌گذاشتند وضعیت بهتری داشتیم

نماینده مجلس گفت: برخی اگر همان وقتی که برای رنگ ریش و ست کردن رنگ لباس صرف می‌کنند، برای اقتصاد مقاومتی وقت بگذارند وضع بهتر می‌شود.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای و شهدای هسته ای که در مسجد باب الجنة قم برگزار شد، با بیان این که در غنی سازی هسته ای هیچ وابستگی نداریم، گفت: می توانیم بیش از 20 درصد غنی سازی کنیم اما این کار را انجام نمی دهیم، البته با برجام در غنی سازی 20 درصدی بسته شد.

وی افزود: امروز دشمن هیچ کاری نمی تواند با عرصه هسته ای انجام دهد چون فناوری آن را داریم، اگر دشمنان در این زمینه فشار می آورند در واقع خود را اذیت می کنند، در بحث هسته ای به برکت ایمان و باورهای دینی دانشمندان و شهدای هسته ای به جاهای خوبی رسیدیم.

اگر به اندازه رنگ ریش و ست لباس برای اقتصاد مقاومتی وقت می گذاشتند وضعیت بهتری داشتیم

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که حل مشکلات کشور نیازمند تفکر جهادی و روحیه بسیجی است، اظهار داشت: کسانی که در اشرافیت و رفاه زدگی بزرگ شده اند نمی توانند کشور را تکان دهند، برخی اگر همان وقتی که برای رنگ ریش و ست کردن رنگ لباس و محاسن صرف می کنند را برای اقتصاد مقاومتی وقت بگذارند وضع بهتر می شود.

وی ادامه داد: امروز شرایط عادی نیست که به صورت عادی بخواهیم کارها را پیش ببریم، ما امروز نیاز به تفکر و تلاش جهادی داریم، در شرایط جنگ مهیب همه جانبه و فشار عمیق هستیم، مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

وجود 8 میلیون بیکار در کشور فاجعه است

وی وجود 8 میلیون بیکار در کشور را فاجعه دانست و عنوان کرد: با تلفاتی که در جادهها می دهیم نیازی به حضور داعش نیست، اگر داعش در مملکت بود این اندازه تلفاتی که خودروسازی می گیرد آن ها نمی گرفتند، اگر منافع برخی قطع شود خودروسازی کشور درست خواهد شد؛ با تعارف نمی توان کشور را اداره کرد.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور در سخنرانی ماه رمضان خود در محضر رهبر انقلاب و در جمع مسؤولان نظام اعلام کرد که ظرف 3 سال دو میلیون و 400 هزار شغل ایجاد شده است، اخیرا هم گفته که در سال گذشته 700 هزار شغل درست شده است، بنده به رییس جمهور و وزرا گفتم که جزئیات شغل های ایجاد شده در قم را بیان کنند اما جواب نمی دهند.

داخل را نباید به امید مسائل واهی رها کرد

وی اضافه کرد: امروز نیازمند روحیه و تفکر جهادی هستیم که توان هسته ای ایران  را متحول کرد؛ زیرا اقتصاد مقاومتی نگاه به توان های داخلی است؛ اما آقایان آدرس را اشتباه رفتند و راه را اشتباه نشان دادند، زیرا نگاه بیرونی اقتصاد کشور را حل نمی کند؛ ما مخالف مذاکره و دیپلماسی نیستیم، اما باید در داخل کار کنیم و با دنیا هم تعامل داشته باشیم، نباید داخل را به امید مسائل واهی رها کرد.

رییس کمیته هسته ای مجلس با بیان این که 19 هزار سانتریفیوژ در نطنز به 5 هزار 60 عدد رسیده است، گفت: اگر کسی می گوید که آن ها را کنار گذاشتیم تا در زمان لازم استفاده کنیم دروغ می گوید، سانتریفیوژ نباید خاموش شود بلکه باید یکسره کار کند، اگر آبشار سانتریفیوژ خاموش شود در حالت خوشبینانه 50 درصد از کار می افتد، چون حساس است اگر جمع شود خوشبینانه 15 درصد برای استفاده مجدد سالم می ماند.

وی افزود: در فرودو 2 هزار و 700 سانتریفیوژ داشتیم که معمولا نسل های بالاتر در آن قرار داشت، این تعداد به هزار و 44 سانتریفیوژ رسید، وقتی این دستگاه ها جمع می شد رییس سازمان انرژی اتمی در فردو بود، آقای رییس جمهور با او تماس می گیرد که چرا زودتر جمع نمی کنید، او اعلام کرده بود که هر کدام از سانتریفیوژ فردو برای ما 600 هزار یورو خرج برده است اجازه دهید آن ها را به گونه ای جمع کنیم که کمتر آسیب ببیند، آقای رییس جمهور گفته بود« بکن بریز دور، اگر کارگر ندارید از تهران بفرستم».

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که در رآکتور آب سنگین اراک بتنی تزریق شده که الی الابد قابل بازگشت و استفاده نباشد، اظهار داشت: رهبر انقلاب قبل از پذیرش برجام شرط کردند تا زمانی که قرارداد بازطراحی و بهینه سازی رآکتور اراک منعقد نشود حق دست زدن به آن را ندارند اما هیچ قراردادی منعقد نشد بلکه آن را منهدم کردند.

وی ادامه داد: نزدیک 12 تن اورانیوم غنی سازی شده را دادیم و کیک زرد گرفتیم، غربی ها می گویند ساختار تحریم ها به گونه ای چیده شده که اگر خواستند یک ماهه برگردد، آقایان هم می گویند برمی گردانیم، رآکتور اراک و اورانیوم های غنی سازی شده را چگونه می خواهند باز گردانند؟ در حالی که آمریکا داماتو را تمدید کرد که نقض برجام است؛ اما اقدام متقابل و متناسب آن صورت نگرفت.

بانک های بزرگ دنیا جرأت ریسک برای تعامل با ایران را ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که مجلس در مهرماه سال گذشته در خصوص برجام دولت را در برابر نقض ملزم به اقدام متقابل و متناسب کرده بود، ابراز داشت: رهبر انقلاب فرمودند که باید تضمین گرفته شود؛ اما کدام تضمین را گرفتند؟

وی عنوان کرد: بعد از تمدید داماتو طرح دوفوریتی را تهیه کردیم تا مصداق اقدام متقابل و متناسب که مجلس تصویب کرده بود مشخص شود، مقام معظم رهبری فرمودند که کار گام به گام در برجام جلو رود؛ اما همه چیز را دادند و چیزی در دست ما نیست، دیپلماسی و مذاکره داد و ستد است، محدودیت های گوناگونی برای ایران در نظر گرفته شد؛ اما چه چیزی به دست آوردیم؟

رییس فراکسیون روحانیان مجلس خاطرنشان کرد: قرار شد در برابر تعهدات ایران رفع تحریمها صورت گیرد که عمده تحریمها مربوط در بحث مالی و بانکی می شود که لغو نشده است، تحریم ها روی کاغد برداشته اما در واقع حفظ شده است؛ آمریکا سایه تحریم خود را حفظ کرده و بانک ها جرأت ریسک برای تعامل با ایران را ندارند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان فرمودند که باید اولویت بندی داشته باشند، برخی توان زندگی ساده ندارند اما برای پولدارها ایرباس وارد می شود، با این کار دولت های بعدی هم بدهکار می شوند، پز ایرباس را می دهند اما بدهکاری برای دولت های آینده است، آیا اولویت اول مردم ایرباس است یا این که برای جوانانی که سن ازدواج آنان گذشته و بیکار هستند باید فکری شود.

تفکر انقلابی و مدیریت جهادی حلقه مفقوده مشکلات کشور است

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که امروز نیازمند تحول جدی در نگرش ها هستیم، گفت: فرهنگ و تفکر انقلابی و مدیریت جهادی حلقه مفقوده مشکلات کشور است، ما بعد از برجام هنوز قادر به مدیریت منابع مالی خود در خارج از کشور نیستیم چرا گنده گویی می شود، باید با مردم صادق بود؛ تا کنون هیأت های بسیاری وارد ایران شدند اما چه اندازه قرارداد بسته شد و سرمایه گذاری صورت گرفت.

وی افزود: این قدر از گذرنامه ایران و ارتباط با جهان سخن گفتند اما همانی هم که بود را بستند، الان چندین ماه است که در عمان سفیر نداریم، عمان از ابتدای انقلاب در جنگ و همه حوادث با ما بود؛ اما الان جزو ائتلاف شده است، آن هایی که بودند هم فراری داده شدند، ما مخالف دیپلماسی نیستیم اما عزت، ایستادگی برمنافع ملی و تکیه بر توان داخلی مهم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که اقتصاد مقاومتی اقتصادی صادرات محور است، اظهار داشت: اقتصاد واردات محور چیزی را حل نمی کند، وضعیت امروز مناطق آزاد فاجعه است؛ مناطق آزاد اقتصادی و ویژه با اهداف تسهیل صادرات، آوردن صنایع و تکنولوژی، ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی راه اندازی شد اما هیچکدام از اهداف محقق نشد بلکه به کانال قاچاق رسمی و قانونی تبدیل شده است و جنس قاچاق معاف از مالیات وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: دولت لایحه تشکیل 19 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی را به مجلس آورد که اعلام کردیم این کار خدمت به کشور نیست، همین مناطق آزاد به تولید داخلی ضربه زده است، مدام از اقتصاد مقاومتی می گویند، کدام مجرا و برنامه عوض شده که از اقتصاد مقاومتی می گویند، اشتغال و تولید با بسته شدن قاچاق ممکن است؛ امروز دولت می گوید که میزان قاچاق را از 22 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسانده است اما اطلاع داریم که این گونه نبوده و بالای 25 میلیون دلار است، در این وضعیت تولید شکل نمی گیرد؛ کسانی سود می برند که مقابله نمی کنند.

حجت الاسلام ذالنور اظهار داشت: در زمینه هسته ای طرح دو فوریتی را تهیه کردیم، امضا گرفتیم و چاپ شد و برای توزیع در صحن مجلس آمد، آقایان باید اجازه توزیع می دادند که اجازه ندادند./1323/201/ص

ارسال نظرات