۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۷۵۲۸
جهانگیری:

تجهيزاتي كه توان ساخت داخل براي آن وجود دارد، حتما از داخل كشور تامين شود

جلسه شوراي اقتصاد عصر امروز به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد و درخواست برخي از وزارتخانه ها مورد بحث و تصميم گيري قرار گرفت.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دولت، اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به طرح درخواست برخي از وزارتخانه ها براي استفاده از تسهيلات مالي خارجي جهت خريد تجهيزات مورد نياز اجراي پروژ هاي مختلف، گفت: كميسيون شوراي اقتصاد بايد اين موضوع را به صورت سختگيرانه مورد بررسي قرار دهد تا تجهيزاتي كه توان ساخت داخل براي آن وجود دارد، حتما از داخل كشور تامين شود.
در اين جلسه كه وزراي صنعت، معدن و تجارت، نفت، نيرو، راه و شهرسازي، بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي،‌ امور اقتصادي و دارايي،‌ جهاد كشاورزي، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، معاون علمي و فناوري رييس جمهور و رييس كل بانك مركزي نيز حضور داشتند، با درخواست وزارت نفت مبني بر اصلاح مصوبه شوراي اقتصاد براي واگذاري اوراق مشاركت ريالي شركت هاي توسعه نفت و گاز موافقت شد.
استفاده از تسهيلات مالي خارجي براي احداث پالايشگاه نفت خام  به ظرفيت ۳۰۰ هزار بشكه در روز در منطقه جاسك از ديگر درخواست هاي وزارت نفت بود كه پس از ارائه گزارش در خصوص اهداف و مشخصات فني و اقتصادي اين طرح، شوراي اقتصاد با آن موافقت كرد.
در اين نشست همچنين برخي درخواست هاي وزارت نيرو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه ديدگاه ها و نظرات اعضاي شورا، اين درخواست ها به تصويب رسيد.
احداث نيروگاه سيكل تركيبي زنجان با استفاده از تسهيلات مالي خارجي، طرح انتقال نيروي برق زنجان با استفاده از تسهيلات مالي خارجي، انتشار اوراق مشاركت ريالي براي اجراي طرح آبرساني به شهرستان هاي اهواز،‌ آبادان، خرمشهر و شادگان، خريد ۳۱۲ دستگاه پست هاي فوق توزيع شركت هاي برق منطقه اي، سرمايه گذاري از محل منابع داخلي شركت مديريت شبكه برق ايران به منظور اجراي طرح احداث مركز ديسپاچينگ ملي و پشتيبان و اصلاح مصوبه شوراي اقتصاد در خصوص اجراي طرح سد مخزني شفارود از جمله درخواست هاي وزارت نيرو بود كه پس از ارائه توضيحات وزير، به تصويب رسيد.
وزير صنعت، معدن و تجارت هم درخواست اين وزارتخانه را مبني بر احداث كارخانه كاغذ سبز خوزستان با استفاده از تسهيلات مالي خارجي مطرح كرد كه پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد.
اصلاح و تمديد مصوبه احداث پروژه قطار حومه اي شهر جديد گلبهار به مشهد و اصلاح و تمديد مصوبه شوراي اقتصاد در خصوص برقي كردن راه آهن تهران ـ مشهد نيز از جمله درخواست هاي وزارت راه و شهرسازي بود كه پس از ارائه توضيحات و توجيهات فني از سوي وزير راه و شهرسازي، با اين دو درخواست موافقت شد.
انتقال سهام شركت آجر ثبات به شركت تعاوني، توليدي و توزيع كاركنان آجر ثبات از طريق ترك تشريفات مزايده به عنوان درخواست وزارت امور اقتصادي و دارايي و خريد تضميني برگ سبز چاي و پيله ابريشم براي سال ۹۶ به عنوان درخواست وزارت جهاد كشاورزي در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با اين درخواست ها موافقت شد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز درخواست اين وزارتخانه را مبني بر احداث سه بيمارستان ۷۴۰ تختخوابي بركت در شهرهاي تهران و اهواز با استفاده از تسهيلات مالي خارجي مطرح كرد كه شوراي اقتصاد با اين درخواست موافقت کرد./1323/د102/ص

ارسال نظرات