۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۸۷۳۱۳

رایزنی نماینده ترامپ و نتانیاهو درباره شهرک سازی و طرح سازش

دفتر نخست وزیر اسرائیل از دیدار و گفت‎وگوی فرستاده ویژه رییس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره راهکارهای دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها و مساله شهرک سازی خبر داد.
دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر نخست وزیر اسرائیل امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جیسون گرین بلات فرستاده ویژه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار و درباره راهکارهای دستیابی به سازش با فلسطینی ها و مساله شهرک سازی گفتگو کرده است.

این بیانیه افزود: دو طرف بر تعهد مشترک آمریکا و اسرائیل برای پیشبرد سازش بین اسرائیل و فلسطینی ها تاکید کرده اند، صلحی که موجب تقویت امنیت اسرائیل و ثبات در منطقه شود.

دو طرف همچنین به مذاکرات مربوط به ساخت و ساز شهرک ادامه دادند و ابراز امیدواری کردند که به طور مشترک به رویکردی دست یابند که مطابق با هدف پیشبرد صلح و امنیت در منطقه باشد.

این بیانیه تصریح کرد: گرین بلات بر تعهد ترامپ نسبت به امنیت اسرائیل و تلاش هایی که به دستیابی به یک صلح پایدار از طریق مذاکره مستقیم کمک کند، تاکید داشته است.

گرین بلات قصد دارد امروز نیز با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کند.

نتانیاهو نیز در این دیدار گفته است که فکر می کند در دوره ریاست جمهوری ترامپ می توان برای پیشبرد صلح تلاش کرد.

گرین بلات نیز با انتشار پیامی در توئیتر مذاکرات با نخست وزیر اسرائیل را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرده است./9861/ب102/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات