۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۷۲۷۸
یکی از رهبران جنبش حماس:

رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

یکی از رهبران جنبش حماس خاطرنشان کرد: مذاکرات با اشغالگران صهیونیست امری مردود بوده و به شکست و بن بست رسیده است و به هیچ عنوان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.
اسماعیل رضوان از رهبران حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه القدس العربی، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس در همایشی سیاسی پیرامون "مخالفت با ایده ورود نیروهای بین‌المللی به نوار غزه" در دانشگاه الاقصی در شهر غزه گفت: حماس برای تشکیل کشور مستقل در نوار غزه تلاش نمی‌کند و تشکیل کشوری بدون حضور نوار غزه را نیز نمی‌پذیرد. حماس مخالف ایده وارد کردن نیروهای بین المللی به نوار غزه است، زیرا هدف از وارد کردن نیروهای بین المللی "فرار از واقعیت جدیدی است که مقاومت در غزه ایجاد کرده است و هدف دیگر آن، طفره رفتن از اعطای حقوق ملت فلسطین" است.

همچنین رادیو سراسری رژیم صهیونیستی به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار وی با جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا گزارش داد که امکانی برای وارد کردن نیروهای بین‌المللی به غزه برای حفظ "امنیت و رویارویی با تروریسم" وجود دارد. اما نتانیاهو درست بودن اظهارات منسوب به وی را تکذیب کرد.

در همین حال، اسماعیل رضوان تاکید کرد که حماس این مسأله را می‌پذیرد که کشور فلسطین در مرزهای اراضی فلسطین در سال ۱۹۶۷ تشکیل شود اما به هیچ عنوان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

رضوان بر مخالفت کامل حماس با مذاکرات سیاسی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: مذاکرات با اشغالگران صهیونیست کاملاً امری مردود بوده و به شکست و بن بست رسیده است./9861/ب102/ف

منبع :قدس

ارسال نظرات