۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۸۶۷۱۲

نتایج آزمون روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی اعلام شد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی گفت: نتايج آزمون روحانيان عتبات عاليات از امروز به صورت اینترنتی در اختیار عموم شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که نتايج آزمون روحانيان عتبات عاليات از امروز به صورت اینترنتی در اختیار عموم شرکت‌کنندگان قرار گرفت، اظهار داشت: آزمون همزمان با  سراسر كشور 29 بهمن در تبریز نیز برگزار شده بود.

وی با بیان این‌که 116 از استان آذربایجان‌شرقی در این آزمون شرکت کردند، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این آزمون جذب و گزینش روحانیان مستعد، جهت اعزام به عنوان روحانی با کاروان های عتبات عالیات بوده است که بهترین نفرات در نهایت به عنوان روحانی کاروان جذب و فعالیت خواهند کرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که روحانیانی كه امتيازات لازم را به دست آورند به مرحله بعدي شامل مصاحبه و ارزيابي راه يافتند، افزود: اسامی برگزیدگان برای شرکت در دوره های آموزشی به مديريت آموزش بعثه مقام معظم رهبري معرفي شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که نتايج اين از طریق سایت اینترنتی azmoon.hajj.ir اعلام شده است، گفت: اهمیت و حساسیت فعالیت روحانیان در کاروان‌های عتبات عالیات بسیار مورد توجه است، از این رو نهایت دقت در جذب و گزینش صورت می گیرد.

وی با اشاره به این‌که روحانیان برگزیده در مرحله کتبی در صورت قبولي در مرحله شفاهی یا همان مصاحبه نسبت به ارزيابي از طریق لوح فشرده صوتي – تصويري از جلسه سخنراني عمومي آماده می شوند، افزود: داوطلبان بعد از طي مراحل فوق به شرط كسب حدنصاب هر مرحله به همراه كاروان به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اين‌كه فعالیت تبلیغی روحانیان در کاروان‌های عتبات عالیات از اهمیتی مصاعف برخوردار است، گفت: يكي از مهم‌ترين مشكلات روحانيان كاروان‌هاي عتبات عاليات، عمره و حج اين است كه با مخاطباني متفاوت با نيروي انفعالي مختلف در سنين متنوع رو‌به‌رو هستند كه اين امر كار يك مبلغ ديني را كمي سخت‌تر مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدی با اشاره به اين‌كه مسير روحانیت همان مسير انبياي الهي است، افزود: با اين اوصاف بايد نقش روحانیان نيز پيامبرگونه باشد، از اين رو بايستي عاقلانه، منطقي و همراه با اخلاق و ادب كريمانه با مخاطبان برخورد کرد و آنان را به نسبت به اداي وظايف ديني خود دعوت كنيم./302/935/ب1

ارسال نظرات