۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۸۶۲۲۲
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

تفکر شوم داعشی ممالک اسلامی را تهدید می کند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان این‌که دشمنان به دنبال ترویج افراطی‌گری و تفکر داعشی در کشورهای اسلامی هستند، گفت: تفکر شوم داعشی ممالک اسلامی را تهدید می کند.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که شکست داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه حتمی است، اظهار داشت: دیر یا زود شر تروریست‌های وابسته به غرب و صهیونیسم کم خواهد شد، اما هنوز تفکر شوم داعشی ممالک اسلامی را تهدید می کند.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال ترویج افراطی‌گری و تفکر داعشی در کشورهای اسلامی هستند، افزود: این تفکر بسیار خطرناک‌تر از خود این گروهک‌های تروریستی است، چرا که در افکار و باورهای مردم نفوذ می کند و ممکن است هر آن با تحریک دشمنان اسلام بار دیگر فاجعه‌ای بروز کند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که بی‌تفاوتی نسبت به حال یکدیگر در اسلام مذموم است، اظهار داشت: سرنوشت همه مسلمانان به هم گره خورده است؛ این‌گونه نیست که داعش در عراق و سوریه علیه مسلمانان آتش ‍افروزی کند و ما بی تفاوت نسبت به این مسأله باشیم.

وی ادامه داد: اگر نسبت به کشتار مسلمانان در میانمار، نیجریه، یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی، بحرین و ... احساس ناراحتی نداشته باشید، باید در مسلمانی خود شک کنید، اسلام یک پیکر واحد است که همه اعضایش وابسته به هم هستند، از دیدگاه مبانی دینی مسلمانان یک امت واحده هستند که باید حول محور توحید، قرآن و رسولش وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان این‌که سرعت اسلام‌گرایی در سراسر جهان دشمنان را به واهمه انداخت و با اعمال توطئه‌های مختلف به دنبال توقف این جریان هستند، افزود: استکبار جهانی با راه‌اندازی، حمایت و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی از جمله داعش به دنبال نمایش چهره‌ای خشن از اسلام در جهان است تا روند اسلام‌گرایی را متوقف کند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که اسلامی که گروه‌های تکفیری و سلفی دم از آن می‌زنند، حقیقی نیست، افزود: این چه اسلامی است که با فریاد تکبیر فردی را که خود تکبیرگوست، سر می‌برد؟ این توطئه و فتنه دشمنان در ممالک اسلامی است که مسلمان را به جان مسلمان انداخته اند.

وی با بیان این‌که اسلام ناب محمدی دین محبت، مهربانی، وحدت، اتحاد و همدلی است، افزود: دشمنان از وحدت امت اسلامی واهمه دارند و برای غلبه بر این ترس توطئه تفرقه‌افکنی و جنگ میان مذاهب را پیگیری می‌کنند، مسلمانان هیچ راهی جز وحدت در مقابله با تروریسم بین‌المللی ندارند./935/302/ب2

ارسال نظرات