۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۸۶۰۶۴

حزب مرکل خواستار ممنوعیت حجاب چهره در اماکن عمومی شد

یکی از مقامات حزب دموکرات مسیحی آلمان، حجاب کامل چهره را در تضاد با فرهنگ و ارتباطات در کشور دموکراتیک خود دانسته و خواستار ممنوعیت این پوشش در اماکن عمومی شد.
برقع

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب دموکرات مسیحی مرکل می خواهد حجاب چهره را در مدارس، دادگاه ها، شهرداری ها و دیگر اماکن عمومی ممنوع کند.

حزب سوسیال دموکرات و سبزهای آلمان این را تصمیمی پوپولیستی دانسته و با آن مخالفت کرده اند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده حزب دموکرات مسیحی از ایالت نیدرزاکسن آلمان می خواهد همه انواع حجاب های چهره در اماکن عمومی از جمله برقع و نقاب را ممنوع کند. فراکسیون ایالتی حزب دموکرات مسیحی  آلمان این را در یک طرح قانونی اعلام شده در روز سه شنبه اعلام کرد.

رییس فراکسیون حزب دموکرات مسیحی از ایالت نیدرزاکسن آلمان در این باره گفت: حجاب کامل چهره با نقاب یا برقع در تضاد کامل با فرهنگ و ارتباطات ما در یک جامعه دموکراتیک است.

وی با تاکید بر اینکه با حجاب چهره تماس با چشم وجود نداشته و حالات و حرکات صورت پنهان می مانند حجاب چهره را نشانه ای از سرکوب زنان دانست.

به اعتقاد حزب دموکرات مسیحی، منوعیت حجاب کامل چهره باید در همه ساختمان های عمومی از جمله در دادگاه ها، شهراری ها، دانشگاه ها، سالن های ورزشی، موزه ها و سالن های تاتر وجود داشته باشد.

به نوشته تسنیم، بر این اساس نقض ممنوعیت حجاب چهره باید تا 150 یورو جریمه و تکرار آن نیز تا 1500 یورو جریمه داشته باشد./982/ب102/د

ارسال نظرات