۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۰۲۸
به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان؛

کنگره بین المللی فاطمی برگزار شد

کنگره بین المللی فاطمی با محوریت «زن و خانواده مسلمان محور تحولات اجتماعی» در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.
کنگره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره بین المللی فاطمی با محوریت «زن و خانواده مسلمان محور تحولات اجتماعی» امروز به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان و با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) در همین دانشگاه برگزار شد.

در بخش نخستین این همایش انسیه خزعلی رییس دانشگاه الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مطالب فراوانی در منابع مختلف اهل سنت و شیعه اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) دارد.

وی با استناد به آیه مباهله، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) تنها زنی بودند که در روز مباهله نزد رسول خدا حضور داشتند و سوره هل اتی نیز در شان حضرت زهرا(س) و خانواده مکرم ایشان بر قلب پیامبر(ص) نازل شد.

خزعلی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی براینکه هرکه فاطمه را به خشم آورد خدا را غضبناک کرده و هرکس فاطمه را خشنود سازد خدا را خوشنود کرده»، بیان داشت: برخی با این شبهه افکنی که خشم حضرت فاطمه(س) زمانی بود که حضرت علی(ع) تصمیم داشتند همسری دیگر اختیار کنند، صورت گرفت؛ با این حال که این تحلیل بسیار ضعیف است اما پاسخ این شبهه آن است که آیا ممکن است ایشان نسبت به قانون الهی به غضباک شود.

رییس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در نزد پدربزرگوارشان، گفت: حضرت زهرا (س) نخستین فردی بودند که پیامبر(ص) پیش از سفر با ایشان خداحافظی می‌کردند و پس از بازگشت از سفر نیز اولین فردی بودند که پیامبر(ص) به دیدارشان می‌شتافتند همچنین ایشان تنها زن آل کسا به شمار می‌روند./807/203/ب1

 

ارسال نظرات