۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۸۵۸۳۱
امام جمعه تنکابن:

ولایت مداری و بصیرت تنها به شعار و سخنرانی نیست

امام جمعه تنکابن بر ضرورت ولایت مداری مدیران تأکید کرد و با بیان این که ولایت مداری و بصیرت تنها به شعار و سخنرانی نیست، گفت: تبعیت از ولایت باید در عمل به اثبات برسد و تنها در شعار ولایت دادن فایده ای ندارد.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با بیان این که مسؤولان رسالت سنگینی در قبال مردم دارند، گفت: مسؤولان از فرصتی که امروز در اختیار دارند برای خدمت هر چه بیشتر به مردم بهره گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خدمت به مردم مهم ترین رسالت مسؤولان در نظام اسلامی است، افزود: مسؤولیت ها امانتی در اختیار مدیران است که باید تنها در جهت خدمت به مردم استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که پذیرش مسؤولیت ها فرصت مغتنم و در عین حال امانتی بزرگ برای خدمت رسانی صادقانه به مردم است، تصریح کرد: نباید با برخی مسائل حاشیه ای این فرصت ارزشمند در مسیر دیگری منحرف شود.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که مدیران باید بدانند که مسؤولیت ها زودگذر است و میز و صندلی تاکنون به کسی وفا نکرده است، بیان داشت: آنچه که در دوران مدیریت جاودانه و ماندگار می ماند رضایت عموم مردم نسبت به عملکرد مدیران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدیران باید در دوران مدیریت خود کارکرد مثبت و اثربخشی برای جامعه و همچنین رفع مشکلات و دغدغه های مردم داشته باشند، تصریح کرد: در نظامی که مردم محور همه امور هستند، همه دغدغه یک مدیر باید رفع مشکلات و معضلات جامعه باشد.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مدیران باید در همه امور خود رضایت الهی و مردم را سرلوحه برنامه ها قرار دهند، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر گاه مردم از یک مدیر و مسؤول راضی باشند از او حمایت خواهند کرد.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که امام خمینی(ره) مردم را صاحبان انقلاب و نظام اسلامی می دانستند، بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی های مهم خود بیان کردند که ما هیچ حقی بر مردم نداریم و این مردم هستند که بر ما حق دارند.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که امروز نیز مقام معظم رهبری همانند امام خمینی(ره) دغدغه مردم دارند و همواره در سخنرانی های خود بر ضرورت رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی تأکید داشته و دارند، گفت: ایشان در همه سخنرانی خود بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم ترین خواسته ها و دغدغه های مردم کشورمان مسأله اقتصاد و معیشت است، تصریح کرد: مسؤولان کشور نیز باید از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود در جهت رفع دغدغه های مردم کشورمان گام بردارند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که ملت ایران بهترین و قدرشناس ترین مردم در دنیا هستند، گفت: این مردم در همه عرصه و صحنه های انقلاب حضوری بی نظیر و تعیین کننده داشتند و همین مسأله ضرورت توجه بیشتر نسبت به مشکلات مردم را بیشتر می کند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که امروز انتظار مردم از دولت این است که به وضعیت اشتغال و معیشت مردم سروسامان دهد، بیان داشت: شرایط امروز افتصادی مردم مناسب نیست و این مسأله برای مردم مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

مدیر حوزه علمیه بابل با تبیین نگاه امام علی(ع) به کارگزاران حکومت اسلامی در نهج البلاغه، گفت: از دیدگاه پیشوای نخست شیعیان جهان یکی از وظایف مهم اصلی کارگزاران حکومت اسلامی این است که نگاه انسانی و برابر به ارباب رجوع داشته باشند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مدیر جامعه اسلامی اگر تفکری غیر از خدمت صادقانه در سر داشته باشد به حتم به انقلاب، نظام و خون پاک شهدا خیانت کرده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا مدیرانی متعهد، باتقوا، متخصص و خادم در مسند امور حاضر باشند.

حجت الاسلام پوراکبر در ادامه سخنان خود همچنین با بیان این که خدمت به مردم از جمله بزرگترین عبادت ها است، خاطرنشان کرد: یک مسؤول نیز باید در مقابل مسؤولیتی که عهده دار شده است پاسخگو باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت بزرگ ایران شایسته بهترین ها هستند و نباید در شرایط بد اقتصادی زندگی کنند، تصریح کرد: باید شرایط اقتصادی کشور به گونه ای باشد که هیچ ایرانی دغدغه معیشت را نداشته باشد.

امام جمعه تنکابن در ادامه سخنان خود بر ضرورت ولایت مداری مدیران تأکید کرد و با بیان این که ولایت مداری و بصیرت تنها به شعار و سخنرانی نیست، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت باید در عمل به اثبات برسد و تنها در شعار ولایت دادن فایده ای ندارد.

حجت الاسلام پوراکبر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که یکی از مسائل مهمی که در مدیریت یک شرط مهم است، حفظ بیت المال است، بیان داشت: متأسفانه برخی مواقع شاهد هستیم به دلیل سوء مدیریت اعتبار بیت المال به هدر می رود و در مسیر دیگری هزینه می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق سیاست های آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز شاهد شعارگرایی هستیم.

امام جمعه تنکابن، تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از بهترین راه های حفظ استقلال کشور در برابر هجمه ها و تحریم های غرب دانست و تصریح کرد: مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی باید به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه کنند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که متأسفانه امروز شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی در مناطق مختلف هستیم، ادامه داد: در صورت حمایت از تولید داخل شاهد رونق اقتصادی در کشور و همچنین تقویت اشتغال در کشور خواهیم بود./1317/202/ب1

 

ارسال نظرات