۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۴۰۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اجرای طرح «دست‌های مهربانی»، تعزیه؛ هنر اثبات حقانیت اهل بیت (ع) و فعالیت 341 کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری گفت: طرح «دست‌های مهربانی» با هدف کمک به ایتام و نیازمندان استان به همت این اداره کل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «دست‌های مهربانی» از امروز 14 اسفندماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات موقوفات مرتبط با کمک به ایتام، نیازمندان، خانواده‌های بی‌بضاعت و همچنین تهیه پوشاک و ارزاق غذایی و لوازم ضروری زندگی برای نیازمندان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: هدف دیگر اجرای طرح دست‌های مهربانی، شفاف‌سازی عملکرد و همچنین ترغیب و تشویق مردم و نیکوکاران برای ثبت وقف‌های جدید با این موضوعات است، زیرا امروزه ایتام و نیازمندان دیگری وجود دارند که بر اساس تعالیم و تأکیدات دین اسلام مبنی بر کمک به فقرا و نیازمندان، باید به آن‌ها کمک‌رسانی شود.

تعزیه هنر اثبات حقانیت اهل بیت (ع) است

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، امروز در همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی گفت: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دینی و برملا ساختن چهره دینی ظلم و ستم و حقانیت اهل‌بیت (ع) خاصه عاشورائیان از زمان‌های گذشته تعزیه‌خوانی و نزدیک ساختن صحنه عاشورا در اذهان مخاطبان بوده است.

وی اظهار داشت: هنر تعزیه‌خوانی به‌خوبی می‌تواند اهداف حماسه‌سازان کربلا را به نسل‌های آینده منتقل کند.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه تعزیه‌خوانان با استفاده از تواریخ معتبر و نقل‌های صحیح همیشه به دنبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره عاشورائیان بوده‌اند، افزود: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دینی و برملا ساختن چهره دینی ظلم و ستم و حقانیت اهل‌بیت (ع) خاصه عاشورائیان از زمان‌های گذشته تعزیه‌خوانی و نزدیک ساختن صحنه عاشورا در اذهان مخاطبان بوده است.

فعالیت 341 کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، امروز در همایش مدیران و فعالان کانون‌های مساجد مانه و سملقان گفت: هم‌اکنون تعداد 341 کانون مساجد در استان فعال است که فعالیت 42 کانون از این تعداد در مانه و سملقان است.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان تا سال 96 انجام خواهد شد.

حمایت از پژوهشگران عرصه تعزیه خراسان شمالی در دستور کار قرار می‌گیرد

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در آیین اختتامیه همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان عرصه تعزیه خراسان شمالی گفت: حمایت از پژوهشگران عرصه تعزیه خراسان شمالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت از پژوهشگران عرصه این هنر اظهار کرد: با ابزار پژوهش می‌توانیم خرافات و مباحثی که در تعزیه وجود دارد و مبنای عقلی و دینی درست ندارد را اجرا کنیم و در راه اعتلای فرهنگ دینی و ارزش‌ها اسلامی ثابت‌قدم باشیم.

فرخنده با بیان اینکه پژوهش یکی از نکات اصلی و محوری قابل توجه در هنر تعزیه است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی گنجینه فرهنگ‌ها است و در همه حوزه‌ها نیاز به پژوهش دارد که هنر تعزیه نیز از این امر مستثنی نیست./303/9314/ب1

ارسال نظرات