۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۴۸۴۷۸۳
لاریجانی:

دشمن به دنبال القای تصویر نادرست از نظام اسلامی است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: رسانه های دشمن به دنبال القای تصویر نادرست از نظام اسلامی هستند.
لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت آیت الله میرزاهاشم آملی و یادمان شهدای مدافع حرم شهید مصطفی زال نژاد و شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری که در مسجد سجادیه آمل برگزار شد اظهارداشت: در سالگرد آیت الله میرزاهاشم آملی قرار داریم که عمر خویش را برای اعتلای مکتب اهل بیت(ع) وقف کردند.

وی تصریح کرد: در مکتب، معیار و حساب الهی چیزی بی حساب نیست، پیامبر گرامی اسلام قدرشناسی والایی نسبت به حضرت زهرا(س) داشتند و خداوند منان دل این وجود نورانی را پر از ایمان، یقین، دانش و مقامات کردند و امروز جوانان ما باید به معرفت مسلح شوند که یک توانمندی است.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما افول نظر نداشته و صاحب بصیرت شویم و به خودمان اعتماد کنیم می توانیم به مراتب والا و ارزشمندی دست پیدا کنیم؛ امروز در ایران اسلامی هرج و مرج نیست و دلیلش این است در کشور ما بصیرت وجود دارد و مردمان ما صاحب فداکاری و اعتماد به نفس هستند.

وی با بیان این که تا زمانی که بصیرت باشد در امنیت و بزرگی هستیم، گفت: در نقاطی که مکتب اهل بیت(ع) مهجور است می بینیم چه استبداد و کشتاری وجود دارد؛ بصیرت در اسلام مبنای روشنی دارد و من درآوردی نیست تا هرکسی بگوید من بصیر هستم، این مساله در مکتب اهل بیت(ع) مبتنی بر فقاهت است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که فقاهت چراغ بصیرت است، بیان داشت: فقاهت مبتنی بر ثقلین است که در سایه معرفت به معارف اهل بیت(ع) و قرآن حاصل می شود؛ ما برای اینکه در امور خودمان بصیر باشیم باید شرایط را به درستی و آنگونه که شایسته است بشناسیم.

لاریجانی با بیان این که رسانه های دشمن به دنبال القای تصویر نادرست از نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند تشکیلات تبلیغی دشمنان می خواهند تصویری که خودشان دارند را به نسبت به کشورمان به مردم و مسؤولان القا کنند که باید مراقب باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: اگر پیروان حضرت زهرا(س) بصیر باشند بسیار ارزشمند است، باید کاری کنیم تا فکر ما افول نداشته باشد و در مسیر بصیرت قدم برداریم.

وی اظهارداشت: تشخیص وظیفه مهم است که باید آن را درست بفهمیم و به موقع و به اندازه انجام دهیم، در شرایط امروز وظیفه داریم در کنار عمق بخشیدن به تدین به تکالیفی که ولایت برعهده ما گذاشتند آگاه شویم و آن را به خوبی انجام دهیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهارداشت: انتخابات در مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی به این مفهوم است ولی امر از ما خواست تا یکی از بازوان اجرایی ایشان را انتخاب کنیم، ضرورت دارد کسی انتخاب می کنیم بتواند نظرات ایشان را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: مشروعیت در نظام اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) به شاخصه ولایت است، ما شیعیان اهل بیت(ع) باید بصیرت خود را به روز کنیم؛ شیعه پیرو مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) باید برای هر روز خود برنامه داشته باشد و زمانی از برنامه زندگی خود را به شناخت از اهل بیت(ع) اختصاص دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که انسان بایدبا اهل بیت(ع) انس داشته باشد، گفت: شیعه اهل بیت(ع) باید همیشه دشمن خود را بشناسد که هر روز رنگ عوض می کنند، سلفی ها و تکفیری ها خط کفر قدیمی هستند و شیعه انگلیسی داریم که پول می گیرند علیه اسلام کار کنند.

وی ادامه داد: حکام آل سعود مانند خط یزید و معاویه هستند که باید این خط را در هر زمانی تشخیص داده و ببینیم چه کسی این خط را دارد و آن را برای مردم تبیین کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: انسان باید راجع به سلامت خود، خانواده و جامعه توجه داشته باشد و به خانه و امور مختلف خود برسد و این را بدانیم تجمل گرایی نشانه تشیع نیست./1314/پ202/ص

ارسال نظرات