۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۷۶۱
آیت الله نوری همدانی:

دشمن تمام توان خود را برای نابودی اسلام ناب به کار گرفته است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مستصفعان چشم به حوزه و بزرگان انقلاب دارند، گفت: دشمن تمام قدرت خود را برای کوبیدن انقلاب و اسلام بسیج کرده است.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان و اساتید خواهر و برادر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در کل دنیا تحول به وجود آورد، اظهار داشت: این تحول، وظیفه ها را تغییر داد؛ تحول انقلاب در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود و وظایف را نیز سنگین تر کرده است و به همین جهت ما امروز نمی توانیم نسبت به جریانات دنیا ساکت باشیم.

وی افزود: اسلام زمانی که ظهور کرد که در کل دنیا حوزه و دانشگاهی نبود، کل دنیا غرق در ظلمت جهالت بود، یک دانشمند وجود نداشت و اصلا تمدن، علم و فرهنگ در آن جامعه رنگ و بویی مسأله ای قابل مفهوم نبود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از نشانه های این مسأله اصطلاحات علوم است، ابراز داشت: در هر علمی اصطلاحات وجود دارد که ابتدای آن علم آموزش داده می شود که همه این اصطلاحات در ابتدا عربی بود و به مرور زمان به لاتین ترجمه شد، بنابراین غالب علوم زاییده اسلام و قرآن است و در شرق و غرب جهان تمدن عجیبی به وجود آورد؛ در شرق به جای آتشکده ها مساجد و در غرب به جای کلیساها معابد را به وجود آورد.

وی ابراز داشت: غربی ها با به وجود آوردن جنگ صلیبی به دنبال نابود کردن اسلام بودند هرچند شکست خوردند ولی علوم ما را بردند و در ایران نیز استبداد و استعمار حاکم بود و مردم همچون برده بودند، در حالی که در اسلام رژیم سلطنتی ممنوع است بلکه در جامعه اسلامی فردی فقیه جامع الشرایط در رأس جامعه قرار می گیرد که زندگی ساده دارد و به رهبری و راهنمایی مردم می پردازد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که کاخ نشینان بر مردم حکومت می کردند و کرامت انسانی مردم از بین رفته بود، ابراز داشت: این استبداد بود که هویت را از مردم مسلمان گرفت و در کنار استبداد، استکبار هم قرار داشت؛ قبل از انقلاب روشنفکر کسی شناخته می شد که از این استکبار تبعیت می کرد ولی به لطف خدا یک فقیه فیلسوف، فریادگر، مجاهد و عالم به نام امام خمینی(ره) کار بزرگی به نام انقلاب اسلامی را صورت داد.

وی یادآور شد: دشمنان با ظهور انقلاب اسلامی فکر می کردند رژیمی ساقط شده و رژیم دیگری جایگزین آن می شود ولی به مرور فهمیدند این انقلاب ترجمه و مفهوم اسلام ناب محمدی است به همین جهت 35 دولت اسلامی و غیر اسلامی به میدان آمدند و جنگ تحمیلی را به راه انداختند و امام راحل توانست این بحران را کنترل کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه با اشاره به اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس مشتاقانه به جبهه ها می رفتند، عنوان داشت: ایرانیان در آن دوران جان و جوان خود را تقدیم کردند و به همین جهت امروز در هر نقطه ای تربت پاک شهدا دیده می شود که همه این شهدا برای ما پیام دارند و آن هم این است که برای انقلاب بهای زیادی پرداخته شده و به همین جهت باید حفظ شده و باید مراقب بود که انقلاب به دست نامحرمان نیفتد.

وی ابراز داشت: همه مستصفعان جهان چشم به حوزه و بزرگان انقلاب دارند، چراکه وقتی دنیای اسلام را می بینند متوجه می شوند که دشمن تمام قدرت خود را برای کوبیدن این انقلاب و اسلام بسیج کرده است و به همین جهت وقتی در مصر و لیبی حاکمان جور کنار رفتند بازهم دشمن تلاش کرد افرادی شبیه حسنی مبارک و قذافی جایگزین کند ولی خوشبختانه در ایران اسلامی هنوز به نتیجه نرسیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن اصلی انقلاب هستند، اظهار داشت: اسلام باید همیشه در انقلاب بماند و انقلاب بدون اسلام مفهومی ندارد، همچنین مردم نیز باید همیشه در صحنه باشند و مسؤولان نیز باید به فکر مردم باشند و فقر و بیکاری ها را از بین ببرند، چراکه همین مردم فقیر و نیازمند بودند که انقلاب را به ثمر رساندند.

وی افزود: مردم ایران بارها  در صحنه های مختلفی مثل تحریم تنباکو و مشروطیت در برابر حکومت های جور قیام کردند ولی چون سلطنت و استبداد سرجای خود بود، این حرکات به نتیجه نمی رسید ولی امام خمینی(ره) فرمود ابتدا باید شاه برود تا انقلاب به وجود بیاید و به همین جهت امروز قوام انقلاب به ولایت فقیه است البته زمام دار این مسأله نیز رهبر معظم انقلاب هستند.

این مرجع تقلید وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما باید برای نگهداری این انقلاب تلاش کنیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید با عقل و بصیرت حرکت کرد؛ ما معتقدیم این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، چراکه مستضعفان و محرومان جهان را بیدار و مستکبران را منفور کرده است و به همین جهت باید در این انقلاب خودمان را برای قرار گرفتن در رکاب حضرت ولی عصر(عج) آماده کنیم.

وی ابراز داشت: امروز پادشاه عربستان سعودی برای کشتار مردم یمن پول نفت و گاز را خرج می کند و می خواهد چندصباحی در چشم دشمنان اسلام باشد ولی بداند روزی بدون شک سقوط خواهند کرد، چراکه این وعده قطعی خداوند در قرآن کریم است که همه ظالمان روزی در آتش قهر خداوند خواهند سوخت./1330/پ202/ص

ارسال نظرات