۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۵۱۲
نماینده خبرگان رهبری:

عدم حضور روحانیان در مجالس عزاداری زمینه انحراف را فراهم می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: برخی از هیأت‌های حسینی از حضور معنوی و تبلیغی روحانیت بهره‌مند نمی‌شوند که این مسأله زمینه را برای انحرافات اخلاقی و معرفتی فراهم می کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار شورای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و شعرای آئینی و جمعی از روحانیان و مبلغان حوزوی شهرستان مراغه اظهار داشت: گرامیداشت ایام فاطمیه دوم در حقیقت بزرگداشت شعائر اسلامی است.
امام جمعه مراغه شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از مهم‌ترین حوادث تلخ تاریخ بشری دانست و خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای ذاکران اهل بیت است تا در خلال ذکر مصائب ام الائمه به شناساندن شخصیت آن بانوی مکرم اسلام بپردازند.
وی با تأکید بر این‌که شورای هیأت‌های مذهبی رسالت خطیری در مقابله با افراط و تفریط در برنامه های عزاداری مجالس ایام فاطمیه بر عهده دارند، افزود: متأسفانه برخی از هیأت‌های حسینی از حضور معنوی و تبلیغی روحانیت بهره‌مند نمی‌شوند که این مسأله زمینه را برای انحرافات اخلاقی و معرفتی فراهم می کند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که دشمنان مکتب تشیع به دنبال خالی شدن مجالس عزاداری از روحانیان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی است، افزود: اگر عقلانیت در محافل مذهبی وجود نداشته باشد، شعور حسینی جایی نخواهد داشت؛ بنابر این تنها با شور نمی‌توان به حقایق مکتب عاشورا پی برد.
نماینده خبرگان رهبری انحراف در مجالس مذهبی را از دیگر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: گاه مشاهده می‌شود، مداحی در مجلس عزای اهل بیت مسأله‌ای مطرح می کند که هیچ سند محکم تاریخی ندارد؛ نباید صرفا برای گریاندن مردم هر سخن و روایتی که سندیت ندارد را بیان کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جلب مشارکت حداکثری عزاداران ایام فاطمیه در حمایت از مدافعان حرم در عراق و سوریه اظهار داشت: حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم و جنگ‌زده سوریه و مدافعان حرم اهل بیت مانند زیارت حضرت زینب(س) دارای اجر و پاداش فراوان است.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: بیشتر تهدیدها و جنایاتی که در جهان صورت می‌گیرد؛ متوجه امت اسلامی است، این در حالیست که در برخی از کشورهای منطقه شاهد جنگ‌افروزی‌های ظالمانه علیه مظلومان و محرومان نیز هستیم، اما به لطف خداوند متعال و جانفشانی شهیدان و رشادت نیروهای جان بر کف این تهدیدات خنثی خواهد شد./935/202/ب1

 

ارسال نظرات