۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۸۲۳۲۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مؤمنان از هجوم همه جانبه دشمن واهمه ندارند

امام جمعه ارومیه گفت: براساس تصریح قرآن در سوره احزاب هجوم همه جانبه دشمنان به جای ترس و واهمه سبب تقویت ایمان مؤمنان می شود.
امام جمعه ارومیه حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی که با حضور فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده های شهدای غواص و جمعی از مسؤولان استان در مجتمع امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، به جایگاه رفیع شهادت در دین اسلام اشاره کرد و گفت: کسی که نخواهد با شهادت از دنیا برود با مفاهیم و مضامین دینی آشنا نیست.

وی تأکید و تصریح آیات و روایات در خصوص مقام شهادت را حیرت انگیز خواند و افزود: در دین اسلام بالاتر از شهادت حسنه و خوبی وجود ندارد و بر همین اساس است که ائمه معصومین (ع) فرمودند در دعاها از خداوند شهادت طلب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: در دعای ماه مبارک رمضان آمده است که خداوندا درک شب قدر، زیارت خانه خود و کشته شدن در راه خود را نصیب ما کن.

وی در ادامه به سوره احزاب اشاره کرد و گفت: براساس تصریح قرآن در سوره احزاب هجوم همه جانبه دشمنان به جای ترس و واهمه سبب تقویت ایمان مؤمنان و تسلیم شدن آنها در برابر دستورات الهی می شود که این امر مصداق شهدای غواص است که در برابر دشمنان بدون ترس و تردید ایستادند.

وی تأکید کرد: هرجا استقامت و پایداری بوده نصرت الهی نازل شده است، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در برابر استقامت و مقاومت ملت ایران نصرتهای الهی نازل شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ما جیره خوار خون شهدا هستیم، افزود: در سایه جان فشانی های شهدا از نعمات بهره مند هستیم که باید قدردان باشیم و نگذاریم روحیه شهادت وایثار در جامعه کمرنگ شود چراکه با حفظ روحیه شهادت طلبی دشمن همیشه خار خواهد شد.

وی در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه بر اهمیت ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در روایات متعدد بر ذکر ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل از خواب و بعد از نماز تأکید شده است.

نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی همزمان با سالروز انجام مرحله سوم تکمیل عملیات کربلای 5 به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد./202/936/ب1

 

ارسال نظرات