۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۸۱۲۴۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

نقش‌آفرینی روحانیان در مهندسی فرهنگی درگرو تعامل نهادهای مرتبط است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نقش‌آفرینی مؤثرتر طلاب و روحانیان در مهندسی فرهنگی تبلیغی جامعه، درگرو تعامل و هماهنگی نهادهای فرهنگی مذهبی هم‌سو با حوزه علمیه است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان، اظهار کرد: بعد از اعلام اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سوی رهبر معظم انقلاب، اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در راستای تحقق تحول و انقلابی‌گری مورد نظر رهبری در این حوزه علمیه در دست اجرا قرار گرفته است.

وی راه‌اندازی معاونت تبلیغ در حوزه علمیه خراسان بزرگ و به‌تبع آن در حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان شمالی و جنوبی را یکی از این اقدامات دانست و افزود: قبلاً در حوزه علمیه خراسان معاونت فرهنگی وجود داشت؛ اما در ساختار جدید دو معاونت فرهنگی و تربیتی و تبلیغ و آموزش‌های کاربردی فعالیت خواهد کرد.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با ساختار جدید اندیشه تحولی تمدن‌ساز و رویکرد جهادی و انقلابی بیش از پیش در فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه علمیه استان جاری و ساری شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ذیل معاونت تبلیغ و به همت روحانیان طرح هجرت، اقدامات زیادی در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در ساختار جدید تلاش می‌شود توانمندی مبلغان در بحث مشاوره مذهبی افزایش یابد که در این راستا از ابتدای سال آینده مرکز مشاوره در حوزه علمیه خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی همچنین از راه‌اندازی گروه‌های جهادی تبلیغی در تمامی مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال دو اردوی جهادی تبلیغی طلاب و روحانیان خراسان شمالی در مناطق محروم استان و یک اردوی تبلیغی در سفر اربعین برگزار شد که این روند در آینده تقویت می‌شود.

وی با تأکید بر همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی و مذهبی هم‌سو با حوزه علمیه، تصریح کرد: باید نهادهایی چون تبلیغات اسلامی و اوقاف بازوی توانای حوزه علمیه باشند تا منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهتر و بیشتر به منصه ظهور و بروز برسد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با تقویت تعامل دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی شاهد حضور مؤثرتر طلاب و روحانیان در مهندسی فرهنگی و تبلیغی استان باشیم.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان که پیش‌تر مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی بود به‌ عنوان مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان معرفی شد، پیش از این حجت‌الاسلام جلیل محمدی به‌عنوان مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در استان خراسان شمالی فعالیت می‌کرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات