۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۸۰۸۸۰
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی:

سوگواره یاس نبوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در شب شهادت، روز شهادت و شام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، گفت: برنامه محوری سوگواره یاس نبوی روز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند و با حضور هیئات مذهبی انجام می‌شود.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا(س) یکی از برنامه‌های اوقاف استان است که در 45 بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در شب شهادت، روز شهادت و شام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، گفت: برنامه محوری سوگواره یاس نبوی روز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند و با حضور هیئات مذهبی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح یاس نبوی 20 نفر مبلغ در استان فعالیت می‌کنند، افزود: همچنین آرامش نبوی یکی از طرح‌های ویژه ایام نوروز است که در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 96 در بقاع متبرکه و امامزادگان استان صورت می‌گیرد.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، ترویج سنت‌های اصیل ایرانی و خدمت‌رسانی به مسافران و ایجاد رضایتمندی در زائران را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح یاس نبوی 40 نفر مبلغ در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 700 هزار نفر از طرح آرامش بهاری در استان استفاده کرده‌اند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 50 بقعه استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: در راستای این طرح 23 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان برپا می‌شود./203/880/ب1

ارسال نظرات