۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۶۶۸
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

شکل گیری انقلاب اسلامی بر مبنای تفکر است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شکل گیری انقلاب اسلامی را بر مبنای تفکر دانست و گفت: کسی شاید در خرداد 42 گمان نمی کرد این انقلاب اسلامی پیروز شود و برخی در اوایل انقلاب گمان نمی کردند این انقلاب 38 سال دوام بیاورد اما امام راحل با توکل بر خدا توانستند بر تمام مشکلات پیروز شوند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم عزاداری ایام دهه فاطمیه که در دفتر کاری وی برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم تفکر دینی بسیار آرامش بخش است و اگر کسی به ماهیت دین توجه کند و توکل بر خدا داشته باشد خیلی از نگرانی ها و ترس های وی برطرف می شود.

وی ترس، استرس و اضطراب را بلای امروز بشر دانست و گفت: جامعه ایران با سختی های بسیاری روبه رو است و اگر این مفاهیم دینی و قرآنی نبود هیچ ملتی تحمل سختی های ایران را نداشت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کشورهایی مانند آلمان و ژاپن به علت استرس، افسردگی و اضطراب ها خودکشی های زیادی اتفاق افتاده است و این ملت ها به هیچ عنوان نمی توانند الگوی خوبی برای نظام اسلامی باشند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه آرامش و آسایش تحفه گمشده بشر امروزی است، تصریح کرد: همان طور که علم و تکنولوژی پیشرفت کرده نگرانی ها و افسردگی ها نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت جبرئیل به پیامبر اکرم(ص) فرمود حقیقت توکل این است که بدانید مخلوق نه به تو ضرری می رساند و نه نفعی، ادامه داد: ضرر و زیان در دست خدا قرار دارد، یکی از شرایط اثرگذاری توکل این است که انسان به وظایف خود عمل کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارهایی که انسان نمی تواند در آن موفق باشد به دلیل اینکه یا دچار ضعف روحی و ضعف اراده است و یا دچار ترسو است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه ترس، خوف و سوءظن به آینده سبب می شود روحیه انسان به هم بریزد، اظهار کرد: وقتی اراده وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات انسان برطرف می شود.

وی انقلاب اسلامی را بر مبنای تفکر دانست و افزود: کسی شاید در خرداد 42 گمان نمی کرد این انقلاب اسلامی پیروز شود و برخی در اوایل انقلاب گمان نمی کردند این انقلاب 38 سال دوام بیاورد اما امام راحل با توکل بر خدا توانستند بر تمام مشکلات پیروز شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که نگاه مادی در انقلاب داشتند می گفتند انقلاب دوام نخواهد داشت، منافقان در آن زمان سعی کردند مؤمنان را بترسانند اما ایمان مؤمنان بیشتر از گذشته شد.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: هر کسی در آن زمان از کرسی انقلاب اسلامی پیاده شد امام راحل نگران نشدند، امام سوابق انقلابی و مبارزاتی زیادی داشتند و بنای انقلاب را بر این افراد نبسته بودند./880/202/ب2

ارسال نظرات