۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۰۱۱
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی:

حرفهاي اخير ترامپ ناشي از مستي پيروزي است

ساداتي نژاد، حرفهاي اخير رييس جمهور آمريكا را ناشي از مستي پيروزي دانست و گفت: هرچه زمان بگذرد، واقعيات‌ها بيشتر نمایان خواهد شد.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد،‌عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: آنچه كه امروز در پيش روي ما قرار دارد و نسبت به آن قضاوت مي كنيم، نتيجه حدود سه سال فعاليتي كه در حوزه روابط بين الملل و سياست خارجي، تحت عنوان مذاكرات و نهايتا برجام اتفاق افتاده است.

وي افزود: در مدت مذاكرات و برجام رهبر معظم انقلاب توصيه هاي دقيقي را به تيم مذاكره كننده داشتند كه اين توصيه ها هم ثبت وضبط است و هم در منظر عمومي ملت ايران و كساني كه اهل تحليل هستند قرار دارد.

ساداتي نژاد، برجام را افزودن تجربه اي به تجربيات قبلي در بد عهدي آمريكا دانست و يادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها به بدعهدي و عدم اعتماد و عدم خوش بيني به دشمن اشاره كرده است وگفته است مراقب خدعه و نيرينگ دشمن باشيد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از ابتداي انقلاب تا امروز شاهد توطئه هاي آمريكا بوده ايم و در كشور شايد تعدادي انگشت شمار باشند كه توطئه هاي آمريكا را در طول اين 40 گذشته بررسي كرده باشند اما نسبت به آمريكا خوش باوري داشته باشند.

ساداتي نژاد ادامه داد: هرچه ما جلوتر مي رويم تفسير بهتري از اين كلام امام كه آمريكا شيطان بزرگ است و يا اينكه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند داريم، بنابراين اتفاقاتي مانند برجام تأكيد و مصداق عملي از كلام امام راحل است كه آمريكا شيطان بزرگ است و دروغگوئيها و بدعهدي هاي آمريكا را نيز همه مي بينند.

وي با تأكيد برا ينكه آزموده را آزمودن خطا است، گفت: مردم ايران اسلامي انتظار ندارند از يك سوراخ دوبار گزيده شوند چرا كه ما از ابتداي انقلاب اسلامي تا كنون بارها از سوي آمريكا گزيده شده ايم، بنابراين ملت ايران  انتظار ندارند تجربيات قبلي را بار ديگر تجربه كنند.

هركشوري به آمريكا اعتماد كرد سيلي خورد

به گفته وي، ملت بزرگ ايران با تاريخ پر افتخاري كه دارد از مسؤولين خود انتظار دارند هوشمندانه تر و با تحليل دقيق تري نسبت به موضوعاتي از اين دست توجه داشته باشند.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين فرمايش مهم و زيباي رهبر معظم انقلاب، مبني بر اينكه هركشوري در جهان به آمريكا اعتماد كرد سيلي خورد،گفت: اعتقاد ما اين است كه صلابت ملت ايران و هدايت هاي رهبر معظم انقلاب كه قدرتمندترين رهبر جهان است سبب شده است تا آمريكا فرصت سيلي زدن  به جمهوري اسلامي ايران را نداشته باشد و نخواهد داشت.

ساداتي نژاد ادامه داد: نتيجه خوش بيني و عدم عبرت از تجارب گذشته ضرباتي است كه به جمهوري اسلامي وارد شده و در اين راه مسامحه و خوش بيني و خوش بيني به تغيير رفتار و يا تفسير نادرست از لبخند به عنوان چراغ سبز، از مسائلي است كه به ايران ضربه زده است.

وي يادآور شد: برخي از تجربيات براي حوزه سياست خارجي جمهوري اسلامي مثبت است؛ اما خسارتهاي  اين بخش نيز سنگين بوده است و در بحث مذاكرات  راكتور اراك و غني سازي هسته اي نطنز را از دست داديم، اما آنچه را كه دشمن نمي تواند از ما بگيرد فكر و انديشه است و امروز جمهوري اسلامي ايران در برخي از رشته از جمله علمي رتبه هاي بالايي دارد.

به گفته وي، جمهوري اسلامي در برجام و در حوزه سخت افزاري دچار آسيب شده است اما قابل برگشت است چرا كه ايران كشور ثروتمندي است اما سخت و زمانبر است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی،گفت: سانتيفوژهايي كه باز شده مي تواند در فرصتي ديگر بسته شود، اما آنچه مهم و حائز اهميت است تيم تخصصي هسته اي است كه اعضاي آن پاركنده شدند و در مشاغل  ديگر حتي صنايع غير تخصصي رفتند، بنابراين برگرداندن آنها بيشترين خسارت را در حوزه نرم افزاري يعني منابع انساني داشته است.

اتفاقات اخير آخرين ميخها بر بحث مذكرات و خوش بيني‌هاي به آمريكا است

ساداتي نژاد، اتفاقات اخير را آخرين ميخها بربحث مذكرات و خوش بيني‌هاي به آمريكا دانست و با اشاره به تحريمهايي كه اخيرا توسط رييس جمهور آمريكا اعمال شده است، عنوان كرد: عربده هايي كه رييس جمهور آمريكا مي‌كشد، ناشي از مستي پيروزي است و آمريكا در حدي نيست كه بخواهد با جمهوري اسلامي ايران چنين ادبياتي را داشته باشد.

وي افزود: رييس جمهور جديد آمریکا بايد نگاهي به روساي جمهوري قبلي داشته باشد تا متوجه شود آنها چگونه در اين مسير حركت مي‌كردند، هرچند كه دشمن از دشمني خودش دست بردار نيست و حرفهاي اخيرا ترامپ رييس جمهور آمريكا ناشي از مستي پيروزي است كه هرچه زمان بگذرد به واقعيات ميدان بيشتر پي‌خواهد برد.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: مسأله برجام تا به امروز به ما نشان داده است آمريكا دشمن درجه يك مسلمين جهان است و جمهوري اسلامي ايران است و از دشمني دست بردار نيست و او از حاميان اصلي اسرائيل دشمن درجه يك دنياي اسلام و جمهوري اسلامي ايران است و هرگونه خوش بيني به آمريكا سرابي بيش نيست كه اين بزرگترين تجارب برجام براي مسؤولين است.

به گفته وي، ملت ايران نيازي به اين تجربه ها ندارد چرا كه مردم ايران اسلامي تكليف خود را نسبت به آمريكا مي‌دانند و مي توان ديدگاه ملت ايران را در نمازهاي جمعه و نمازهاي جماعات در مساجد كه فرياد مرگ بر آمريكا را سر مي دهند ديد.

ساداتي نژاد با بيان اينكه، مردم انتظار دارند مسؤولين دقت عمل بيشتري داشته باشند، اظهار داشت: اتلاف وقتي كه در حوزه برجام گذاشته شد، اگر در حوزه اقتصاد مقاومتي صرف مي‌شد، حتما وضعيت اقتصادي و حوزه معيشت و اشتغال ما بهتر از امروز بود و ما راهي به جز اتكا كردن به داشته ها و استعدادهاي خود نداريم./1307/ 202/ص

ارسال نظرات