۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۶۶۱
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

بنیان اقتصاد مقاومتی تقوای اقتصادی است

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا گفت: بنیان اقتصاد مقاومتی تقوای اقتصادی است و اگر تمام تحریم ها، تهدیدها و جنایات اقتصادی جمع شود و دارای تقوای اقتصادی باشیم نخواهند توانست به اقتصاد ما نفوذ کنند.
حیدری کاشانی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا ظهر امروز در همایش حمایت از کالای ایرانی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقتصاد اسلامی یک اقتصاد خدا محور است نه خود محور و بر اساس تعالیم اسلامی دارای پنج ویژگی است.

وی افزود: اقتصادهای دیگر در  جهان  دست خوش بحران‌های شدید در دوران های مختلف شده اند.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا نخستین ویژگی اقتصاد اسلامی را خدامحوری دانست و افزود: اقتصاد اسلامی خود محور، شهوت محور و ثروت محور نیست.

حجت الاسلام حیدری کاشانی تصریح کرد: گاهی در سرچشمه رزق و روزی کمیت ما می لنگد و در زمین به دنبال رزق و روزی هستیم در حالی که اگر دچار تنگنای اقتصادی می شویم درهای آسمانی رزق و روزی بسته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان تمام مرزها را حصار ببندند و ما سرچشمه آسمانی را داشته باشیم دارای عالی ترین روزی خواهیم بود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه گاهی در اقتصاد مقاومتی از زیرساخت های اصلی غفلت می کنیم و شاهد نمایش های روتین می شویم، گفت: اقتصاد چینی یک اقتصاد کمیت محور است و بنابراین دچار اسراف گرایی می شوند در حالی که اقتصاد اسلامی برکت محور است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خارج شدن از مسیر تقوا را از دلایل بسته شدن درهای آسمانی دانست و افزود: رابطه معجزه آسایی بین استغفار و اقتصاد وجود دارد.

وی بیان کرد: فقط مال و فرزند داشتن ملاک نیست چرا که وجود دارند افرادی که ثروت و فرزند آنها سبب تباهی شان هستند.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا تاکید کرد: اقتصاد اسلامی تقوا محور و برکت محور است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی تصریح کرد: بنیان اقتصاد مقاومتی تقوای اقتصادی است و اگر تمام تحریم ها، تهدیدها و جنایات اقتصادی جمع شود و دارای تقوای اقتصادی باشیم نخواهند توانست به اقتصاد ما نفوذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: ده ها همایش برای موارد گوناگون مانند ریزگردها برگزار می کنند اما توجهی به بعد دینی در این قضیه نمی شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر دارای تقوا باشیم و به همبستگی اجتماعی برسیم عربده کشی های مانند رییس جمهور آمریکا نمی تواند اثر گذار باشد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به نقش مدیریت زمان در رسیدن به برکت، گفت: اقتصاد اسلامی یک اقتصاد شاکرانه است و رویکرد شکورانه در زندگی معجزه می کند.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای شاکرانه، قدرشناسی از استعدادهای خدادای و قدرشناسی از جوان ایرانی و بهادادن به آن ها است و اگر بها ندادیم با موضوع فرار مغزها مواجه می شویم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی یک اقتصاد رحمانی و ضد شیطانی است، گفت: قاچاق کالا و کذب و دروغ درهای آسمانی را می بندد و باید اقتصاد بر اساس صداق باشد./101/880/ب1

ارسال نظرات