۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۶۳۸
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

محقق شدن 700 وقف جدید در 5 سال گذشته

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از محقق شدن 700 وقف جدید در 5 سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این در حالی است که 9 هزار و 24 وقف در طول 900 سال گذشته در استان وجود داشته است.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: 67 نفر در سازمان اوقاف استان فعالیت می کنند، کار این افراد در این عرصه به امورات خیر و خدمت رسانی به مردم برمی گردد.

وی با بیان اینکه با همت معاون توسعه و بهره وری اداره کل استان 6 زمین برای ادرات از سازمان مسکن وشهرسازی تحویل گرفتیم، گفت: در طول  5 سال گذشته در استان 2 اداره جدید ساخته شده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول 78 سال گذشته 2 هزار و 300 سند موقوفات در استان اخذ شده است، افزود: اما با هدایت و حمایت کارشناسان اداره ثبت و اسناد استان در طول 5 سال گذشته 3 هزار و 100 سند اخذ شده است.

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: در طول چند سال اخیر برنامه های فرهنگی اداره کل و ادارات شهرستان ها به گونه ای بود که اداره کل اوقاف استان را به عنوان اداره فعال و پویا در عرصه فرهنگی به مردم شناسانده است و زمینه اعتماد مردم را به وقف ایجاد شده است و نتیجه این اعتماد نیز محقق شدن 700 وقف جدید در 5 سال گذشته است، این در حالی می باشد که 9 هزار و 24 وقف در طول 900 سال گذشته در استان وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار هکتار از اراضی موقوفات استان به وقف برگشته است، ادامه داد: آنچه که مردم خراسان جنوبی را خسته کرده وعده و وعیدهای پوچ است که هرگز محقق نمی شود.

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری از مسؤولان انتظار دارند فعالیت جهادی، عمل کردن به وعده ها و در خدمت مردم بودن است، مردم این استان در حالی که برای آب شرب خود دچار مشکل هستند اما در تمام صحنه های انقلابی حضوری پررنگ داشته اند.

حجت الاسلام گرایلی اظهار کرد: احداث 10 هکتار باغ پسته در روستای کاخک خوسف، احداث 5 هکتار باغ پسته در روستای اکبرآباد خوسف، مرحمت ساختمان حسینیه امام رضا(ع)، احداث زائرسرای امامزادگان باقریه(ع) در دو طبقه با هزینه یک هزار و 200 میلیون ریال، احداث ساختمان زائرسرای امامزاده کرمیشاه کریمو سرایان با هزینه 390 میلیون ریال، احداث و اجرای 27 باب زائرسرا، خانه عالم، دفترهیأت امنا و درمانگاه خوسف با هزینه 7 هزار میلیون ریال، ساختمان شبستان امامزاده سید علی خوسف با هزینه 7 هزار و 500 میلیون ریال، ساختمان زائرسرای امامزاده سید الحسین نهبندان با هزینه 700 میلیون ریال، اجرای رواق های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با هزیه 5 هزار و 500 میلیون ریال و راه اندازی 3 اداره جدید در شهرستان های استان از جمله اقدامات اداره کل اوقاف استان در 5 سال گذشته بوده است./202/880/ب1

ارسال نظرات