۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۶۰۷

تظاهرات گسترده فلسطینیان و یهودیان علیه نژادپرستی رژیم صهیونیستی

هزاران نفر در تل آویو پایتخت فلسطین اشغالی در اعتراض به تخریب خانه های فلسطینان و سیاست های 'نژادپرستانه' تظاهرات کردند.
تظاهرات

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از معترضان در راهپیمایی که شب گذشته در تل آویو برگزار شد برگزار شد، 'گیلعاد اردان' وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی را 'دروغگو' به افکار عمومی خواندند و خواستار استعفای وی شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین اعلام کردند که وی مسؤول کشتاری است که در جریان تخلیه روستای 'ام الحیران' در ماه میلادی گذشته رخ داد.

'یعقوب ابو القیعان' معلم فلسطینی در تاریخ 18 ژانویه (29 دی) به ضرب گلوله پلیس و پیش از تخریب خانه های فلسطینیان در ام الحیران کشته شد؛ رژیم صهیونیستی بر خلاف شاهدان عینی مدعی است که این فلسطینی قصد حمله به نظامیان صهیونیست را داشت؛ در حالی که شاهدان عینی می گویند وی سوار بر خودرویش هدف گلوله قرار گرفت و سپس کنترل خودرو از دستش خارج شد.

حدود 5 هزار فلسطینی و یهودی ساکن بیت المقدس و دیگر مناطق فلسطین اشغالی در این تظاهرات شرکت و به سیاست های تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی اعتراض کردند.

اعضای جامعه روستای ام الحیران و نیز ساکنان فلسطینی و یهودی نقب نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

معترضان شعار نوشته هایی به زبان های عربی و عبری در دست داشتند که رژیم صهیونیستی را علیه مردم و مردم را علیه این رژیم معرفی کرده بود. آن ها همچنین از نژادپرستی رژیم صهیونیستی ابراز انزجار کرده و خواستار مبارزه مشترک با 'فاشیسم' شدند.

به نوشته ایرنا، در این گردهمایی اعتراضی، اعضای حدود 20 سازمان حقوق بشری نیز حضور داشتند.

پیش از این تظاهرات صائب عریقات دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین تشدید سیاست های 'فاشیستی' و 'افراط گرایانه' رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی را محکوم کرده بود.

عریقات در جمعی که با حمایت از شهروندان فلسطینی ساکن مناطق اشغالی برگزار شد، گفت: این سیاست ها، شامل تخریب مناطق و تحمیل دیگر محدودیت ها علیه فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و بیت المقدس نتیجه ائتلافی فاشیستی میان نتانیاهو و جریان های افراط گرا است./980/ب102/د

ارسال نظرات