۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۷۸۵۱۴
مدير عامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري قم:

جشنواره ايده‌هاي شهري هر سال در قم برگزار مي‌شود

جشنواره ایده های شهری با هدف استفاده از ايده‌ها و نظرات شهروندي در بخش‌هاي مختلف مديريت شهري هر سال در قم برگزار مي‌شود.
ایده های شهروندی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، مجيد رفيعي با اشاره به برگزاري جشنواره ايده‌هاي شهروندي توسط شهرداري قم، اظهار كرد: اين جشنواره به همت اين سازمان از ۲۵ دي‌ماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردين‌ سال ۹۶ ادامه دارد.

رفيعي با اشاره هدف از برگزاري اين جشنواره افزود: كميته شهروندي از سال‌ها پيش فعاليت خود را در شهرداري قم و با رياست شهردار قم آغاز كرده است كه در قالب اين كميته در حوزه‌هاي مختلف شهر و شهرداري ايده پردازي و تصميم گيري مي‌شود و امسال براي اولين بار تصميم گرفته شد كه از ايده‌ها و نظرات مردم هم در اين راستا استفاده شود.

وي با تاكيد بر اينكه اين جشنواره با شعار «با هم براي شهر» آغاز شده است، تصريح كرد: اين همايش در نظر دارد كه زمينه ساز افزايش مشاركت شهروندان و نخبگان شهر قم در مديريت شهري را ايجاد كرده و امكان تشويق نوآوري و خلاقيت‌هاي شهروندان و مديران شهري را فراهم كند.

رفيعي افزايش تعلق خاطر به شهر و تقويت هويت شهري را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد و افزود: شناخت و جمع آوري ايده‌ها و راهكاري‌هاي حل مسائل شهري و تبديل ايده‌هاي و راهكارهاي اوليه در يك فرايند مدون به پروژه‌هاي اجرايي از جمله ديگر اهداف اين جشنواره است.

مدير عامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري قم با تاكيد بر اهميت استفاده از ايده‌هاي نو مردم در اين جشنواره، اظهار كرد: ايده‌ها و خلاقيت‌هاي شركت كنندگان مستندسازي خواهد شد و از ديگر مواهب اين جشنواره اين است كه مديران شهري از دغدغه‌هاي مردم آگاه خواهند شد و اين جشنواره به عنوان يك رويداد ثابت استاني با محوريت شهرداري قم هر سال برگزار خواهد شد.

وي ۵ گروه هدف را به عنوان مخاطبان اين جشنواره برشمرد و افزود: اين جشنواره در بخش‌هاي دانش آموزي، دانشجويي و طلاب، هنرمندان، صاحبان ايده‌ها و بخش آزاد برگزار شده و علاقمندان مي‌توانند به سايت شهرداري براي شركت در جشنواره اقدام و كد رهگيري دريافت كنند و سامانه ۱۳۷ شهرداري قم جوابگوي سئوالات علاقمندان به شركت در اين جشنواره است.

 رفيعي ادامه داد: دانش آموزان مي‌توانند در دو بخش نقاشي و روزنامه ديواري و با موضوعات درختكاري، نظافت شهري، حمل و نقل شهري و آتش نشاني، دانشجويان و طلاب در دو بخش ماكت و پايان نامه‌ها در محورهاي المان‌هاي شهري، ايمني شهر، بافت فرسوده، بهبود فضاي كسب و كار و گردشگري شهري، نظم و انضباط شهري و منظر شهري آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

مدير عامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري قم افزود: هنرمندان هم مي‌توانند در دو بخش پوستر و كاريكاتور و با موضوع‌هاي فرهنگ آپارتمان نشيني، سد معبر و تكدي گري، پرداخت عوارض شهري و حمل و نقل و ترافيك در آثار هنري خود را ارسال كنند.

وي تاكيد كرد: بخش آزاد جشنواره نيز به دريافت ايده‌ها و طرح‌هاي همه شهروندان مي‌پردازد كه در آن مي‌توانند شهروندان به ارسال عكس و فيلم موبايلي در محورهاي شهر دوستدار كودك، پسماند و ترافيك، كاهش هزينه‌هاي شهري و افزايش درآمدهاي پايدار و همه موضوعات مطرح شده در جشنواره بپردازند.

رفيعي با اشاره به فرآيند داوري جشنواره هم تأكيد كرد: داوري طي دو مرحله انجام مي‌شود درمرحله مقدماتي تمامي آثار توسط ۱۰ داور كه ۵ داور از داوران مطرح استاني و كشوري و ۵ داور از مجموعه خود شهرداري است قضاوت مي‌شود، بررسي و نتايج اوليه از طريق ثبت در صفحه سامانه نظام پيشنهادات و ارسال پيامك اطلاع رساني مي‌شود و افراد كه نمره بالاي ۷۰ از ۱۰۰ رابگيرند به مرحله نهايي وارد خواهند شد و نفرات برگزيده شناخته مي‌شوند در نهايت هم نمايشگاه آثار برتر برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به جوايز اين جشنواره هم افزود: در هر بخش به ۳ نقر اول جايزه ويژه و و لوح تقدير شهرداري قم و به ۲۰ نفر بعد هم كارت هديه تعلق خواهد گرفت، در بخش آزاد هم به ۴ ايده برتر از عموم شهروندان و ۳ عكس و ۳ فيلم اول لوح تقدير و تنديس اهدا مي‌شود و همه افراد شركت كننده در جشنواره لوح يادبود دريافت خواهند كرد./872/د102/ی

ارسال نظرات