۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۷۸۱۸۶
در روز ولادت بانوي مدافع حريم اهل بيت؛

2 شهيد مدافع حرم در پاکدشت تشييع مي شوند

دو شهيد مدافع حرم تازه تفحص شده از سوريه به آغوش گرم خانواده خود در پاكدشت بازگشتند كه با احتساب آنها، شمار شهدای مدافع حرم شهرستان پاکدشت تا امروز به بيش از 40 نفر رسيده است كه از اين حيث اين شهرستان در استان تهران پيشتاز است.
شهداي مدافع حرم پاكدشت شهداي مدافع حرم پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دو شهيد مدافع حرم ديگر در سوريه تفحص شدند و با آغوش گرم خانواده خود در پاكدشت بازگشتند.

اين دو شهيد به نام هاي ذاكر حسين كريمي و عيوض حيدري از اتباع افغانستان هستند.

شهيد ذاكر حسين كريمي 37 ساله فرزند نصرالدين كه خرداد ماه امسال براي نبرد با تكفيري ها خود را به سوريه رسانده بود، بعد از ماه ها تلاش و مبارزه سرانجام به خيل شهداي مدافع حرم پيوست.

شهيد كريمي كه در هنگام شهادت داراي يك فرزند پسر و سه فرزند دختر بوده، ساكن محله خاتون آباد از محلات فقيرنشين شهرستان پاكدشت است.

شهيد عيوض حيدري 18 ساله و مجرد به دور از چهار برادر و چهار خواهرش كه در افغانستان بودند، در كنار مادر و دايي در محله حصار امير پاكدشت زندگي مي كرد، براي جهاد و دفاع از حرم اهل بيت به سوريه رفت و عاقبت در ركاب رزمندگان اسلام به شهادت رسيد.

هنوز از مكان و زمان دقيق شهادت اين شهدا اطلاعاتي به دست نيامده است.

شهیدان ذاكر حسين كريمي و عيوض حيدري روز جمعه 15 بهمن ماه بعد از اقامه نماز جمعه از مصلي امام خميني(ره) شهرستان پاكدشت به سمت ميدان معلم اين شهر تشییع می شوند سپس بعد از مراسم تشییع، اين شهدا در گلزار شهدای ده امام پاکدشت تدفین می شوند.

گفتنی است این دو شهید بزرگوار که از برادران افغانستاني ساکن پاکدشت بودند چند ماه گذشته به سوریه اعزام شده بودند که سرانجام بعد از ماه ها درگیری با نیروهای تکفیری در استان حلب به فیض شهادت نائل شدند.

شایان ذکر است شهیدان عيوض حيدري و ذاكر حسين كريمي به طور خودجوش و با تلاش فراوان برای دفاع از حرم آل الله خود را به تیپ فاطمیون رسانده و سرانجام به آرزوی خود شهادت رسیده است.

این گزارش حاکی است، شمار شهدای مدافع حرم پاکدشت تا امروز به بيش از 40 نفر رسيده است./203/804/ب1

ارسال نظرات