۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۱۱۹

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با معاون فرهنگی کمیته امداد کشور، عطرافشانی گلزار شهدای خراسان جنوبی و آغاز جشنواره فیلم فجر در استان از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عصر امروز در دیدار معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سوء مدیریت و رانت‌خواری در بین بعضی از مدیران و اجرا نشدن صحیح قانون اساسی سبب فقر در جامعه شده است، اظهار داشت: نخستین مسأله‌ای که در جامعه اسلامی باید به آن توجه شود اجرای قانون و عدالت است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دولتمردان و مدیران اجرایی کشور در اجرای قانون و عدالت ضعف دارند، گفت: نخستین مسأله‌ای که در اجرای قانون و عدالت باید بدان توجه شود رفع فقر و مسائل اقتصادی در جامعه است که متاسفانه در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آن چیزی که فقر و فاصله طبقاتی را تولید می‌کند سوء مدیریت، رانت‌خواری و دریافت حقوق‌های نجومی است که برای رفع این نواقص باید اقدام جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: وقتی فقر بر جامعه‌ای سایه افکند باعث عقب‌ماندگی آن جامعه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود که این خود بزرگترین خطر برای یک جامعه است.

بیش از 4 میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 44 میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، اظهار داشت: کمیته امداد بر اساس توان و ظرفیت خود تا جایی که توانسته است افراد و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره اینکه یکی از بحث‌های مهم در کمیته امداد رسیدگی به مباحث فرهنگی است، افزود: بیش از 350 هزار دانش‌آموز، 7 هزار دانشجو و 3 هزار طلبه در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه بیش از 100 کانون در زمینه‌های گوناگون در کمیته امداد تشکیل شده است، گفت: خوشبختانه با تشکیل این کانون‌ها توانسته‌ایم تاحدودی به اهداف خود در مباحث گوناگون از جمله بحث فرهنگی برسیم.

حجت الاسلام احمدیان ادامه داد: امسال یکی دیگر از کارهای مهم و خوبی که در زمینه فرهنگی در کمیته امداد محقق شد اعزام 70 هزار نفر از مددجویان به مشهد مقدس بود که تلاش می‌کنیم این تعداد به 100 هزار نفر در سال برسد.

وی ادامه داد: همراه این کاروان‌های اعزامی چندین تیم آموزشی در بحث احکام و اخلاق هم اعزام می‌شوند تا به مباحث دینی و فرهنگی بپردازند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه در زمینه زیارت عتبات مددجویان سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: امسال 10 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد به کربلا اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام احمدیان در پایان گفت: امسال برای اولین بار به 13 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برای اعزام به کربلا و شرکت در پیاده‌روی اربعین مبلغی بین 300 تا 600 هزار تومان کمک شده است.

آیین عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای خراسان جنوبی برگزار شد

همزمان با سراسر کشور در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان خراسان جنوبی برگزار شد.

به همین مناسبت مراسمی عصر امروز با حضور خانواده های معظم شهدا، قشرهای مختلف مردم، سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از مدیران استان در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی،در این مراسم گفت: هویت دینی ، مبارزاتی،اخلاقی و انسجام ملی مردم چهار عامل پیروزی مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی بود.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: همین چهار عامل می تواند امروز در جهان پر از مشکل ما را به پیروزی برساند.

وی اظهار کرد: دشمن تلاش دارد این عوامل را تضعیف کند، هر کدام از آنها که تضعیف شود، موجب ضرر ملت است و باید با تمام توان این هویت را تقویت و پاسداری کنیم.

در این مراسم پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی قرائت شد.

آغاز جشنواره فیلم فجر از امروز در استان خراسان جنوبی

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم افتتاح اکران فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در استان بیان داشت: همزمان با آغاز سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ١٤ تا ٢١ بهمن ماه سال جاری ١٦ فیلم سینمایی فاخر در هر روز ٤ سانس  در ساعات ١٥، ١٧، ١٩ و ٢١ در آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل اکران می شود و علاقمندانی که موفق به خرید بلیط به صورت اینترنتی نشده اند می توانند برای تهیه بلیت به این اداره کل مراجعه نمایند.

وی افزود: نحوه فروش بلیت به صورت اینترنتی یک سیاست سراسری بود و از طرف مسئولان جشنواره اتخاذ شده بود اما با پیگیری های مکرر از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر قرار بر این شد که افرادی که علاقه مند به تماشای تمام فیلم های یک چشم انداز نیستند با توجه به لیست اکران ها، قبل از شروع سانس ها به محل سالن مورد نظر مراجعه کنند و بلیت فیلم مورد نظر خود را از گیشه خریداری کنند.

وی افزود: قیمت بلیت های تک فیلم ٨ هزار تومان است اما در خرید  بسته های اینترنتی، قیمت بلیت هر فیلم ٦ هزار تومان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم فجر استان امروز ساعت ١٥ با فیلم "انزوا" ساخته مرتضی علی عباس میرزایی در آمفی تئاتر علامه فرزان اداره کل آغاز می شود و امروز همچنین فیلم «فصل نرگس» به نویسندگی و کارگردانی «نگار آذربایجانی» در دو سانس اکران خواهد شد.

محبی تصریح کرد: فردا ١٥ بهمن ماه جاری نیز دو فیلم یک روز به خصوص به کارگردانی همایون اسعدیان و فیلم یادم تورا فراموش به کارگردانی علی عطشانی اکران خواهد شد.

وی افزود: سارا و آیدا،یادم تورا فراموش، ماجرای نیمروز، دعوت نامه، اسرافیل، بن بست وثوق، چراغ های ناتمام، فصل نرگس، خوب بد جلف، یک روز به ویژه ، ٢١ روز بعد، کمدی انسانی، نگار، انزوا، خانه دیگری و آزادی به قید شرط فیلم های اکران شده در سی و پنجمین جشنواره فیلم «فجر» در خراسان جنوبی خواهد بود./303/880/ب1

ارسال نظرات