۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۸۱۸
نماینده ولی فقیه در همدان:

دست های پلیدی به دنبال فراموشی انقلاب در حوزه های علمیه هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به عزم دشمن برای انحراف و دوری حوزه های علمیه از انقلاب اسلامی، گفت: امروز دست های پلیدی به دنبال فراموشی انقلاب و انحراف آن از درون حوزه های علمیه هستند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز در همایش بزرگ «حوزه انقلابی و بایسته های آن و مطالبات رهبری» در زنجان، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور دانست و گفت: این انقلاب فوق العاده با عظمت بوده و قطعا مقدمه و زمینه ساز انقلاب جهانی مهدوی خواهد بود؛ از این رو دشمن در صدد انحراف آن از درون حوزه های علمیه است.

وی در ادامه روحانیت را زمینه ساز اصلی انقلاب خواند و افزود: حقیقتا اگر بخواهیم از دریچه دوربین واقعانه به انقلاب بنگریم، سکان دار و زمینه ساز اصلی آن حوزه علمیه و روحانیت بوده و خوشبختانه به سبب این قدرت، دنیا در برابر تشیع و روحانیت شیعه خاضع است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به توانمندی های ایران اسلامی در سایه انقلاب، تصریح کرد: کشور ما، کشوری است که دارای قدرت موشکی بالایی بوده و امروز هیچ مستکبری نیست که از تهدید موشک های ما، در صورتی که خطری برای کشورمان داشته باشند، در امان باشد و در این در حالی است که در زمان دفاع مقدس سیم خاردار را نیز وارد می کردیم که قطعا همه این پیشرفت ها به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به حضور همیشگی طلاب جوان در صف نخست مبارزان انقلاب، تأکید کرد: از ماجرای 15 خرداد و حتی قبل تر از آن، طلاب جوان معرکه آرا بوده و همیشه در صف نخست مبارزان انقلاب اسلامی بوده و هستند؛ در زمان انقلاب برخی از مراجع و روحانیان کهنسال به هر دلیلی به راحتی وارد صحنه نمی شدند، اما طلاب جوان هر روز کتک آن را بر جان می خریدند.

آیت الله طه محمدی در ادامه با اشاره به عزم دشمن برای انحراف و دوری حوزه های علمیه از انقلاب اسلامی، گفت: امروز دست های پلیدی به دنبال فراموشی انقلاب و انحراف آن از درون حوزه های علمیه هستند که البته ما نیز در مقابل هیچ وقت خون شهدا و زحماتی که برای آن کشیده شده را فراموش نخواهیم کرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم افزایش روحیه علمی طلاب، اظهار داشت: یکی از ترفندهای امروز دشمنان برای جدایی افراد تحصیل کرده از روحانیت، بی سواد جلوه دادن حوزه های علمیه است که برای شکستن این فضا، باید بسیار تلاش کرده و روحیات علمی خود را بالا ببریم، چرا که حوزه های علمیه به حق همیشه دانشمندپرور هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان با اشاره به ضرورت حضور طلاب در سه جبهه به صورت همزمان، تأکید کرد: هر کس وارد حوزه علمیه و حوزه های تشیع می شود باید در سه جبهه علمی، تهذیب و خودسازی و تبلیغ وارد میدان مبارزه و فعالیت شود./949/202/ب2

ارسال نظرات