۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۷۶۹۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امام خمینی بهترین الگوی اعتقادی و سیاسی روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام راحل بهترین الگوی روحانیان در زمینه‌های خودسازی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی است؛ از این‌ رو همه روحانیان و مبلغان می‌توانند از سبک و سیاق زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی امام خمینی درس بگیرند.
حجت الاسلام یعقوبی - کارگاه آموزشی روحانیان حجت الاسلام یعقوبی - کارگاه آموزشی روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر و مبلغات حوزوی استان با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی در جامعه، اظهار کرد: نخستین موضوعی که حضرت موسی(ع) از پروردگار طلبید، سعه صدر بود که می‌توان این مقوله را یکی از مهم‌ترین ابزار موفقیت در مدیریت و رهبری هر مجموعه‌ای دانست.

امام جمعه بجنورد به بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) پرداخت و با اشاره به ارکان امامت انسان‌ها، افزود: پیامبر اکرم(ص) در این‌ باره می‌فرماید: «لا تصلح الامامة الا لرجل فیه ثلاث خصال: ورع یحجزه عن معاصی الله، و حلم یملک به غضبه، و حسن الولایة علی من یلی حتی تکون لهم کالوالد الرحیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام امامت تنها زیبنده کسی است که دارای سه ویژگی باشد؛ ورعی که او را از معاصی الهی منع کند، حلمی که به وسیله آن غضب خویش را مهار کند و حسن سرپرستی نسبت به مردم تا برای آنها چون پدری مهربان باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه خراسان شمالی به تشریح حدیث پیامبر(ص) پرداخت و گفت: ورع قدرت معنوی انسان برای مهار خود در برابر معاصی بوده که از تقوا بالاتر است و حلم و بردباری از ابزارهای مدیریت بوده و به این معنا است که انسان در هنگام خشم خود را کنترل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: از دیگر ارکان امامت این است که انسان بتواند بر افرادی که تحت ولایت او هستند، ولایت و مدیریت خوبی داشته باشد و این به آن معنا است که طبق سخن شهید بهشتی مدیر باید در مدیریت خود بیشترین جاذبه و کمترین دافعه را داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «اذْهَبا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى، فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشي» و از این آیه می‌توان این‌گونه برداشت کرد که یک مبلغ برای ایفای رسالت خود در تبلیغ دین نباید در حوزه‌های علمیه بماند بلکه لازم است در راستای رسالت تبلیغی خود از شهر و دیار محل تحصیل خویش حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه یک مبلغ در این راه نباید حتی از هدایت فرعون‌ها هم ناامید باشد، ادامه داد: روحانی مبلغ در این زمینه باید از بیان نرم و آرام استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هر مبلغ باید قبل از هر چیز نسبت به مهار نفس خود اقدام کرده و عقل خود را بر آن غالب سازد تا در مدیریت و برنامه‌ریزی‌های خود موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان اظهار کرد: امام راحل بهترین الگوی روحانیان در زمینه‌های خودسازی، اعتقادی و سیاسی و اجتماعی است؛ از این‌ رو همه روحانیان و مبلغان می‌توانند از سبک و سیاق زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی امام راحل درس بگیرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات