۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۷۶۵۶۰
رییس جمهور لبنان:

حل مسالمت آمیز و سیاسی بحران سوریه تنها راه پایان جنگ است

رییس جمهوری لبنان تاکید کرد: لبنان حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه را خواستار است و آن را تنها راه صحیح برای پایان جنگ و رنج های پناهجویان سوری می داند که حضورشان در لبنان پیامدهای منفی زیادی برای لبنانی ها داشته است.
ژنرال عون

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال عون در دیدار با فدریکا موگرینی مسوول ارشد سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که به مفاد سخنرانی خود در مراسم سوگند ریاست جمهوری ملتزم و متعهد است.

وی در این دیدار که دیروز پنجشنبه در« بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، افزود: لبنان روند شکوفائی و خیزش را در بخش های مختلف درسایه ثبات امنیتی که بعداز منظم شدن فعالیت موسسه های دولتی برقرار شده، شروع کرده است.

رییس جمهوری لبنان با تشکر از کمک های اتحادیه اروپا به لبنان،ادامه کمک ها در طرح های توسعه ای و اقتصادی را به ویژه دربخش های برق، آب، سد، راه، دولت الکترونیک و حل مشکل زباله ها خواستار شد.

ژنرال عون خاطرنشان کرد: انتخابات پارلمانی لنبان در زمان مقررخود( ماه مه 2017)و براساس قانونی که پاسخگوی مطالبات و آرزوهای همه لبنانی ها از جمله داشتن نمایندگان واقعی باشد، برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی با این شرایط، تعادل بین ارکان مختلف جامعه لبنان در پارلمان برقرار خواهد شد و احدی خارج از دایره قرار نخواهد گرفت.

موگرینی هم ازسرگیری فعالیت موسسه های دولتی لبنان بعداز انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رییس جمهوری را موجب خرسندی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست و گفت که اتحادیه اروپا با این انتخاب آماده ادامه کمک ها به لبنان در زمینه های ضروری است.

وی افزود: اتحادیه اروپا، کمک های لبنان به پناهجویان و آوارگان سوری را ارج می گذارد و بزودی برای افزایش کمک های مناسب به موسسه های رسمی لبنان که مسوول پرونده پناهجویان هستند، اقدام خواهد کرد.

به نوشته ایرنا، مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ژنرال عون دعوت کرد که برای بازدید از مقر اتحادیه اروپا و ملاقات با مقامات اروپائی به بروکسل سفر کند.

موگرینی شامگاه چهارشنبه برای دیداری رسمی وارد بیروت شد و بعداز ملاقات با ژنرال « میشل عون» رییس جمهوری، « نبیه بری» رییس پارلمان، « سعد حریری» نخست وزیر و « جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان، عصر دیروز بیروت را ترک کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات