۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۷۶۵۴۵
خطیب جمعه نجف‌آباد:

رسیدن به تمدن اسلامی هدف غایی انقلاب است

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی به ابعاد 5گانه انقلاب اشاره کرد و گفت: هدف نهایی و غایی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی و الگو شدن برای بشریت است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با تبریک آغاز دهه فجر درباره ابعاد انقلاب اسلامی، گفت: در 12بهمن با ورود موسی علمدار زمان، امام خمینی، نور و حرکت جدیدی در امت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سالگرد انقلابی هستیم که متعلق به ملت است، افزود: این انقلاب قبل از آنکه متعلق به دولتمردان باشد، متعلق به امت و ملت است و این مردم هستند که باید در این دهه جشن انقلاب بگیرند و جشن دولتمردان خدمت‌رسانی بیشتر در این دهه به مردم است و اصل انقلاب متعلق به مردم است.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به وضعیت ایران در قبل از پیروزی انقلاب، بیان داشت: باز شدن پای شکنجه گران اسرائیل به ایران، عدم استقلال در صنعت که تماماً به دست بیگانگان اداره می‌شد و ارتش کاملاً به دست بیگانگان بود و این اوج ذلت این ملت قبل از پیروزی انقلاب بود و انقلاب اسلامی با یک دگرگونی و تحول عمیق بار دیگر عزت را به این ملت بازگرداند.

وی درباره مراحل انقلاب اسلامی نیز خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی انتهای راه این ملت نبوده و نیست و انقلاب اولین گام در تحقق تمدن اسلامی و آزادی همه بشریت از یوغ استعمار و استثمار است.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد درباره مرحله دوم انقلاب گفت: تشکیل نظام اسلامی که حضرت امام در همان ابتدا با تیزبینی نظامنامه‌ای برخواسته از قرآن و عترت تشکیل داد که نتیجه آن تنظیم قانون اساسی یا همان نظام فکری، اخلاقی و اداری جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکیل دولت اسلامی، سومین مرحله انقلاب است، نظامی که بر مبنای اصول اسلامی و رأی مردم و تحت مردم‌سالاری دینی تعیین شد و این دولت، مجموعه نظام اسلامی است که خدمتگزارانش باید در جهت پیاده کردن دین خدا در جامعه همت کنند که در این مرحله در نیمه‌راه قرار داریم.

امام‌جمعه نجف‌آباد مرحله چهارم انقلاب را تشکیل کشور اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل کشور اسلامی یعنی زندگی بر مبنای اسلام در همه ابعاد و زمینه‌ها که در این مرحله نیز در نیمه‌راه هستیم و همه مسؤول هستیم تا به این نقطه برسیم.

وی در ادامه بیان داشت: ایجاد تمدن اسلامی و امت اسلامی آخرین مرحله انقلاب است و زمانی که بر مبنای یک نظام اسلامی درست عمل کنیم برای بشریت الگو خواهیم شد، بشریتی که اکنون تشنه عدالت، امنیت، آزادی و کرامت انسانی است و در شرق و غرب به یغما رفته است و اگر ما خوب عمل کنیم می‌توانیم الگوی امت اسلامی برای بشریت و رسیدن به جامعه مهدوی باشیم.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به عدم پرداخت چندماهه حقوق کارگران و پیامدهای وضعیت اقتصادی و اشتغال در جامعه، افزود: ما متأسف هستیم که بدترین سال را از نظر بیکاری در این شهرستان به خصوص در دو کارخانه کاشی شاهد بودیم و امروز وظیفه اصلی دولت ایجاد اشتغال است و اگر سخن از رونق اقتصادی است باید مردم عملاً این رونق اقتصادی را در جامعه شاهد باشند.  

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه خطبه‌ها به ابعاد حادثه پلاسکو نیز اشاره کرد و افزود: این حادثه که سبب بیکاری 3 هزار نفر و خسارت 1500 میلیارد تومانی که تنها مربوط به اجناس این ساختمان می‌شود، اصلش بی‌مبالاتی و عدم رعایت قانون و بی‌توجهی به مسائل است که اگر احتیاط و پیشگیری در این ساختمان صورت گرفته بود، هیچ‌گاه شاهد بروز چنین اتفاقی نبودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این حادثه در کنار تمام تلخی‌هایش، صحنه‌های درس‌آموزی نیز داشت به‌ ویژه حضور مردم که از همان ساعات اولیه این حادثه لحظه‌ای از ابراز همدردی با آتش‌نشانان و خانواده‌های آنان دست برنداشتند./1306/201/ب2

ارسال نظرات