۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۶۳۴۲
آیت الله اراکی:

شیعه لندنی خادم استکبار است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جریان شیعه انگلیسی خادم استکبار جهانی و آل سعود است و این جریان دوش به دوش آل سعود در حال جنگیدن با مردم مظلوم یمن است.
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور که 7 بهمن ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) آغاز شده است، با اشاره به خیانت های جریان شیعه انگلیسی به گفتمان وحدت اسلامی، اظهار کرد: این جریان خادم آل سعود و استکبار جهانی است و همانند تسنن خبیث داعشی، به دنبال ایجاد اختلاف و جنگ افروزی در جامعه اسلامی است و حتی مشاهده می شود که این جریان در کنار آل سعود، در حال جنگیدن برعلیه مردم مظلوم یمن است.

وی افزود: همان طور که یکی از مفتیان آل سعود گفته بود که هیچ کس به اندازه یاسر الحبیب به ما خدمت نکرده است، جریان شیعه اموی، به دنبال اختلاف افکنی در جامعه اسلامی است.

آیت الله اراکی با بیان اصول مهم تفکری این جریان، خاطرنشان کرد: اسرائیل، آمریکا، انگلیس، قمه زنی و لعنم خلفا، اصول دین این جریان است و همان طور که از ابتدا هم مشخص بود، این جریان از سوی آل سعود و جبهه استکبار حمایت می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هم چنین تصریح کرد: همان گونه که در روایات اهل بیت هم تأکید شده است، رابطه تنگاتنگی میان تشیع و صبر وجود دارد و با این صبر و بصیرت است که می توان پرچم اسلام را در جهان برافراشته کرد.

وی افزود: بهترین و برترین صبر را ما در رفتار و سیره امام علی(ع) مشاهده می کنیم که برای جلوگیری از به خطر افتادن موجودیت اسلام، صبر کردند و حاصل این صبر، بازگشت مردم به نزد ایشان، بعد از 25 سال بود که البته این بازگشت و رجوع، رجوع کاملی نبود.

آیت الله اراکی، ظلم اجتماعی را از بزرگترین ظلم ها دانست و اذعان کرد: گاهی نفس اجتماعی، به خود ستم می کند و زیر فرمان حاکمی غیر الهی می رود و در زمان امام علی(ع)، این بازگشت به نوعی نبود که مورد رضایت امام جامعه باشد و لذا ما می بینیم که بعد از مدتی این رشته گسسته می شود.

وی افزود: در کشور عراق ما دیدیم که صدام بیش از 40 سال کار کرد تا جوانان از دین، اهل بیت و اسلام جدا شوند اما اربعین باعث شد تا این بازگشت به درب خانه امام علی(ع)، باز هم شکل بگیرد و ما دیدیم که در زمان دفاع از حرم، بیش از 3 میلیون جوان عراقی بسیج شدند که البته آغاز این حرکت از ایران شروع شد و ان شاالله تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد یافت و گسستی در این بازگشت و رجوع وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هم چنین تأکید کرد: این بازگشت باید صبورانه و با بصیرت باشد و در این مسیر از سیره ائمه تخلف نکنیم چرا که استکبار با ابزارهایی مانند شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی، دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی در اسلام است و اگر این درگیری و جنگ شکل گیرد، امام زمان(عج) چگونه می توانند اسلام را جهانی کنند و ما باید کاری کنیم که اهل سنت نیز سربازان پای رکاب امام زمان(عج) باشند، همان گونه که در پای رکاب امام علی(ع)، در جنگ های مختلف شرکت داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما باید سعی کنیم تا جهان را با معارف اهل بیت آشنا کنیم چرا که در جهان اسلام هم شناختی از معارف اهل بیت وجود ندارد و ما وظیفه داریم بر روی محبت اهل بیت که بین شیعه و اهل سنت مشترک است، برنامه ریزی کنیم و باعث ایجاد اتحاد در اسلام شویم./872/202/ص

ارسال نظرات