۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۵۶۷۳
رييس مركز خدمات حوزه‌های علميه كشور:

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پشتیبان رسالت روحانیان است

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: این مرکز با اقدامات و فعالیت‌های خود پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت طلاب و روحانيان است.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار با طلاب و اساتید مدارس علمیه استان خراسان شمالی، اظهار کرد: روحانيان خاستگاه اصلي انقلاب بوده و نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی و دینی جامعه اسلامی ما دارند.

وی افزود: نقش و فعالیت روحانیان به‌ عنوان عقبه اسلامي بودن جمهوري اسلامي به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که اگر قشر روحانیت نباشد، اسلامي بودن انقلاب تضعيف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی اضافه كرد: روحانيان در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي نقش بسزايي داشته و در اين راه مصائب بسياري متحمل شدند؛ اما از انقلاب چیزی برای خود نخواستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش ویژه‌ای که روحانیان در پيروزي انقلاب و همچنین ارتقای بعد معنوی جامعه دارند نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: روحانیان در عصر ما مظلوم و محروم هستند و برخی مردم تصور می‌کنند آنها در رفاه بوده و زندگی راحتی دارند؛ در حالی که طلاب و روحانیان از يك زندگي نسبتاً راحت محروم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیان از این نظر که در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند مظلوم هستند، یادآور شد: مردم تمام طلاب و روحانیان را با تعداد اندکی که مسؤولیت داشته یا شاغل هستند مقایسه می‌کنند، در حالی‌ که اکثر روحانیان تنها به شئون طلبگی مشغول بوده و درآمدی جز شهریه ندارند.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سعی می‌کند بخشی از این کمبودها را جبران کند، افزود: تلاش ما این است که خدمات خود به طلاب و روحانیان را از خدمات صرفاً مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی گسترش داده و جامعه هدف را از خود روحانیان به خانواده و فرزندان آنها که نقش ویژه‌ای در مأموریت روحانیان دارند، توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با تأكيد بر نقش خانواده‌ها در انجام رسالت طلبگی روحانیان، تصريح کرد: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌هاي روحانيان است تا به اين طريق روحانيان بدون نگراني به ترويج فرهنگ و آموزه‌های ديني و تقويت ايمان مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اهداف کلان حوزه هم‌راستا است، افزود: درواقع پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت روحانيان است./9314/202/ب2

ارسال نظرات