۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۷۵۲۲۶
دبیر ستاد اجرایی زکات استان آذربایجان شرقی خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 400 روحانی در ترویج فرهنگ زکات

دبیر ستاد اجرایی زکات استان آذربایجان شرقی گفت: مشارکت مبلغان حوزوی با ستاد اجرایی زکات استان در سال‌های اخیر گسترش یافته است.
زکات

حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده، دبیر ستاد اجرایی زکات استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از فعالیت تبلیغی بیش از 400 روحانی در سراسر استان با هدف ترویج فرهنگ زکات خبر داد و اظهار داشت: مشارکت مبلغان حوزوی با ستاد اجرایی زکات استان در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

وی با اشاره به جلسات و همایش‌های متعدد هم‌اندیشی و هماهنگی میان حوزه‌های علمیه استان و متولیان امور زکات در ستاد استانی، خاطرنشان کرد: روحانیان و مبلغان حوزوی به دلیل جایگاه ارزشمندی که میان مردم و کشاورزان استان دارند؛ کمک قابل توجهی در ترویجح فرهنگ پرداخت زکات دارند.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که آذربایجانی‌ها در طول سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، تصریح کرد: طی 10 ماهه سال جاری بیش از 10 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات از سوی مردم آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: میزان زکات جمع‌آوری شده طی سال جاری در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش‌ یافته است، که پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان امسال آذربایجانی‌ها نزدیک به 15 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کنند.

دبیر ستاد اجرایی زکات آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که با بیان اینکه زکات جمع آوری شده صرف تأمین جهیزیه، درمان، ایتام، تحصیل، مسکن مددجویان نیازمند و نیز پروژه های عمرانی عام المنفعه می شود، ادامه داد: زکات از مهم ترین فرایض دینی است که با احیای آن می توان گام های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که آذربایجان شرقی در سطح کشور رتبه ششم را به دست آورده و در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه سوم را دارد، گفت: زکات از مهم ترین فرایض دینی است که با احیای آن می توان گام های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.

وی با بیان این‌که پرداخت زکات نقشی ارزشمند در احیای اقتصاد جامعه اسلامی دارد، افزود: زکات جمع آوری شده تنها در پروژه های عمرانی عام المنفعه و امور محرومان هزینه می‌شود، طبق قانون زکات، جمع آوری و هزینه کرد زکات برعهده دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی(ره) است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات