۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۴۸۳۸
کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان:

سینمای معنوی جای کار فراوان دارد

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: دشمن در چند سال اخیر در نمایشها دست خودش را آشکار می کند چرا که در ساخت فیلمهای دینی هم مانند فیلم حضرت نوح و عیسی(ع) نگاهی ضد خدایی دارد و فقط خدایی را شامل می شود که کینه توز و خشمگین است و به دنبال نابودی است.
سینما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، شهریار بحرانی، کارگردان سینما و تلویزیون در نشست «خدمات متقابل سینما و دین» که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: امر دینی به نظر می آید که یک امر قدسی و متعالی است و در عین حال نمی توان یک تعریف جامع از دین ارائه کرد.

وی با بیان اینکه می توان با این دیدگاه امر دینی را بررسی کرد که یکی از وجوه دین این باشد که رفتار انسان در قبال نظام الهی و خداوند و آنچه که از آسمان نازل شده است را در قالب دین گنجاند، تصریح کرد: اگر بخواهیم با همین تعریف امر دین را در ظرف سینما وارد کنیم باز هم این ظرف به رفتارها می پردازد.

کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان افزود: سینما حیطه ای است که در آن رفتار حائز اهمیت است چرا که چگونگی رفتارها، واکنشها و  گفته های مختلف در صحنه های متفاوت در واقع همان ظرف مهمی است که هر هنرمندی با آن مواجه است.

وی با بیان اینکه در برخی هنرها نظریه پردازان می گویند که شعرهنر متعالی است، تصریح کرد: در واقع شعر موضوعی فرا زمانی است و محدود به تاریخ نیست اما موسیقی با شعر فرق می کند چرا که با زمان پیش می رود.

بحرانی با بیان اینکه سینما صحنه ای از رفتارها است، اظهارکرد: به همین دلیل در این عرصه باید توجه خودمان را به رفتارها معطوف کنیم چرا که دشمن در جبهه باطل رفتارها را معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در معرفی این رفتارها در درام های خودشان  صحنه هایی از جبهه باطل که شامل، گناهان و زشتی ها و پلیدیها است را به نمایش می گذارند و حتی سینمای خودمان در داخل صحنه های خشونت، دعواهای خانگی را نمایش می دهند چرا که  آنها معتقدند این صحنه ها جذاب هستند.

کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان با بیان اینکه این همان نگاهی است که جبهه باطل دارد، تصریح کرد: حال اینجا این سوال پیش می آید که در جبهه حق باید از چه شیوه هایی استفاده کنیم.

کارگردان سینما و تلویزیون افزود: دشمن در چند سال اخیر در نمایشها دست خودش را آشکار می کند چرا که در ساخت فیلمهای دینی هم مانند فیلم حضرت نوح و عیسی(ع) نگاهی ضد خدایی دارد و فقط خدایی را شامل می شود که کینه توز و خشمگین است و به دنبال نابودی است.

وی ادامه داد: آنان تفکرات الحادی دارند و ما در جبهه حق می خواهیم که تفکرات شیعه را دنبال کنیم و به همین دلیل بعضی رفتارها را در فیلمهای خودمان نشان دادیم که تأثیرگذار هستند که در واقع ظاهرشان رفتار است و باطنش از ایمان قوی سرچشمه می گیرد.

کارگردان سینما و تلویزیون درادامه به بررسی امر دینی از نگاه سینماگران غرب و شرق پرداخت و گفت: برخی معتقدند امر دینی اگر بخواهد در ظرف سینما قرار بگیرد از غرب آمده است و این سینما قابلیت پرداختن به امور قدسی را ندارد.

وی افزود: اما برخی سینماگران شرق نشان دادند که ظرف سینما قابلیت دارد که رفتارهای شایسته و قابل پسند را ارائه کند که انسان را به آسمان نزدیک سازد و به همین دلیل است که سینمای معنوی جای کار فراوان دارد.

بحرانی درادامه با اشاره به اثرگذاری فیلم یوسف پیامبر(ص) بر روی مردم تاجیکستان گفت: بعد از نمایش این فیلم در این کشور، مردم تاجیکستان به سمت خرید روسری و حجاب آمدند و این همان است که فطرت های همه مردم دنیا به دنبال سرشت خدایی است.

وی با بیان اینکه این همان امر دینی است که از بالا می آید و مثل باران است و درآینده نزدیک خیلی مورد نیاز ماست که بیشتر به آن اهمیت بدهیم، تصریح کرد: چرا که اتفاقات بزرگی در پیش روی ماست.

کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان ادامه داد: اربعین که یک لشکر 20 میلیونی است با تفکرعشق حسینی شکل گرفته است و برای این رویداد هنرمندان باید بتوانند خودشان را آماده کنند و با بهترین زبان هنری بتوانند آماده خدمت بشوند./201/934/ب1

ارسال نظرات