۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۴۱۳

عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه خواهان آزادی فوری شیخ زکزاکی شد

عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه در صفحه توییتر خود ضمن تاکید بر آزادی فوری رهبر شیعیان این کشور و همسر وی نوشت: رییس جمهوری نیجریه باید مجازات شود.
شیخ زکزاکی

به گزارش خبرگزاری رسا، ' نورالدین موسی' عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه با انتشار توییتی نوشت: فراموش نکنیم که بوهاری یک کودتاگر نظامی است که شایسته مجازات اعدام و یا حبس ابد است.

اظهارات موسی درحالی است که شمار زیادی از شیعیان نیجریه ضمن تاکید بر لزوم اجرای حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، تصریح کردند: آزادی شیخ زکزاکی خط قرمز ماست و هیچ گاه از آن کوتاه نخواهیم آمد.

جنبش اسلامی نیجریه پیشتر تصریح کرده بود: آزادی رهبر شیعیان نیجریه و خانواده مکرم ایشان یک حکم حقوقی و قضایی است که البته براساس اتهامات نادرست و خلاف واقع، پرونده ایشان به نهادهای قضایی کشیده شد.

به نوشته ایرنا، ضرورت اجرای این حکم قضایی درحالی است که نهادهای امنیتی نیجریه همچنان به مانع تراشی های خود علیه شیعیان ادامه داده و از اجرای این حکم رسمی، ممانعت می کنند.

براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.

ارتش نیجریه 14 دسامبر 2015 شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش را پس از زد وخورد خونبار با اعضای جنبش وی بازداشت کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات