۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۷۳۸۴۶
امام جمعه سراب:

حوزه های علمیه مبلغان حقیقی دین هستند

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه علم و دانش انسان را به سوی تعالی سوق خواهد داد، گفت: تعالی حقیقی در گرو علم دینی است و حوزه های علمیه مبلغان حقیقی این علوم دینی هستند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دین اسلام دینی متکامل و دارای تمام نیازهای بشری است، اظهار داشت: سعادت بشری در گرو توجه به دین و عمل به دستورات دین مبین اسلام است.

وی دین اسلام را متضمن سعادت بشری دانست و گفت: دین اسلام بر اساس شناختی صحیح و دقیق و با توجه به نیازهای مختلف و ابعاد گوناگون زندگی فری و اجتماعی بشری بالطبع باید بهترین شیوه و سبک زندگی را برای حیات بشری بیان کند، از این رو باید همه متمسک به دین و ارزشهای دینی باشد.

امام جمعه سراب با بیان اینکه پیروی از دین مایه سعادت است و تنها دینی که سعادت بشر را تأمین می‌کند، دین اسلام است، تصریح کرد: دیدگاه انسانها به سعادت در گرو جهان بینی و نوع نگرش آن به حیات و زندگانی است، بنابراین دید انسان به آفرینش تعیین کنده نوع حرکت و مسیر او است.

وی توحید و لقاء الله را غایت انسان مؤمن و دیندار دانست و گفت: توحید مبنای تفسیر انسان دیندار و مؤمن از سعادت است، مقام قُرب و عبودیت عین سعادت حقیقی و نقطه کمال و وصول او به بالاترین رتبه انسانی است که در گرو عمل به آموزه های دین اسلام است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه علم و دانش انسان را به سوی تعالی سوق خواهد داد، ابراز داشت: از منظر قرآن دانش تنها اندوختن اصطلاحات علوم و فنون نیست، بلکه ابزاری برای رشد و تعالی انسانها و حرکت آنها به سوی سعادت است، در حقیقت علم حقیقی نیز علمی است که انسان و بشریت را به سمت سعادت سوق دهد.

وی افزود: در قرآن کریم علم و معرف جزء علل علمی آفرینش وارد شده است و عبادت علت عملی آفرینش بیان شده است، از این رو سعادت بشری در حقیقت در گرو رسیدن به این غایتی است که خالق هستی آن را برای نهایت حیات بشری و افعال انسان قرار داده ست.

حجت الاسلام اکرمی حوزه علمیه را طلایه دار دین اسلام و مبلغ آموزه های حقیقی دین اسلام دانست و گفت: علم دینی در حوزه های علمیه آموخته می شود و طلاب و روحانیت در حقیقت دانش آموخته مسیر سعادت بشری هستند که باید با تبلیغ دین این آموخته ها در جهت سعادت مردم به کار گرفته شود./854/302/ب3

ارسال نظرات