۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۳۴۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تحصیل علم در حوزه ها بهترین اشتغال برای طلاب است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به طلاب حوزه علمیه، گفت: شما طلبه ها با تحصیل علم در حوزه ها بهترین و مهمترین اشتغال را دارید، کسب علم شما نباید جامد باشد بلکه باید این کسب علم در دریای علم شناور باشد و از این دریا گوهرهای گرانبهایی را بیرون بیاورید، در کنار علم تزکیه و در کنار تزکیه تحقیق داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق عمومی که در مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: وجود و ماهیت انسان ها با هم همزمان است اما انسان از وجودش تا ماهیتش فاصله زیادی دارد، ماهیت چیزی است که خود انسان باید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ماهیت یعنی به دست آوردن و همراه داشتن استعدادها است، گفت: اکثر انسان ها ماهیت خود را کسب نکرده اند و در این میان تنها 2 درصد استعداد بوعلی سیناها، فارابی ها و ارسطوها به فعلیت رسیده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب آفرینش که مهمترین دفتر آن شناخت انسان است را باید مطالعه کنیم، افزود: انسان ها متأسفانه از بسیاری از مسائل به سادگی عبور می کنند و توجهی به آن ها ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: انسان یک موجود نامتناهی است، بزرگان جامعه، این عالم را نه تنها لغو نمی دانند بلکه می گویند عام هدفمند است، گاهی ما انسان ها از مسأله چیزی را متوجه نمی شویم و می گوییم لغو است در حالی که اینطوری نیست تمام هستی هدفمند است.

وی ادامه داد: در گذشته ها انسان یک فرسخ را در یک ساعت می پیمود و شاید ماه ها در مسیر می بود اما امروز انسان ها همین مسیر را با هواپیما در یک ساعت طی می کنند و به مقصد می رسند بنابراین این موضوع نشان می دهد انسان قدرت برداشتن زمان را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هویت علمی یکی از هویت های انسان است که باید داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز انسان ها گاهی مسائلی را نقص می کنند که معنی و مفهوم آن را نمی دانند، حیوانات بعد از اینکه متولد شدند تمام امکانات را دارند اما انسان ها بعد از متولد شدن برهنه هستند و هیچ گونه امکاناتی ندارند و باید خود انسان با توجه به میل و آرزویی که دارد امکانات را فراهم کند از این رو این موضوع نقص نیست بلکه کمال است.

حجت الاسلام والمسلین عبادی خطاب به طلاب حوزه علمیه، اظهار داشت: شما طلبه ها با تحصیل علم در حوزه ها بهترین و مهمترین اشتغال را دارید، کسب علم شما نباید جامد باشد بلکه باید این کسب علم در دریای علم شناور باشد و از این دریا گوهرهای گرانبهایی را بیرون بیاورید، در کنار علم تزکیه و در کنار تزکیه تحقیق داشته باشید./202/880/ب1

ارسال نظرات