۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۷۲۵۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

طلاب و روحانیان به توانمندی های تبلیغ بین‌المللی مجهز شوند

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: با توجه به نیازهای جامعه جهانی امروز باید طلاب و روحانیان به ابزارها و توانمندی های تبلیغ بین‌المللی دین مجهز و مسلح شوند.
حجت الاسلام افشین فر- استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از مبلغان اربعین حسینی که به همت نهاد حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین و حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی هر کس می‌خواهد مسکن و مأوای او بهشت باشد، نباید زیارت امام حسین (ع) را ترک کند.

وی با اشاره به روایات تشویقی درباره زیارت حضرت سیدالشهدا(ع)، ادامه داد: با توجه به این احادیث وقتی به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شویم جزء مصلحان موفق جامعه قرار می‌گیریم.

حجت‌الاسلام افشین‌فر افزود: مراسم اربعین به ما نشان داد که زیارت امام حسین(ع) افزون بر اینکه اصلاح‌کننده است، بلکه این اصلاح به نتیجه و ثمر هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین اجتماع یاران آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: این اتفاق بزرگ سیلی محکمی به‌صورت دشمنان اسلام بود که این اجتماع عظیم را برنمی‌تابیدند.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی افزود: در ایام اربعین امسال با حضور پرشور و پرتعداد طلاب و روحانیان استان شور ویژه‌ای در موکب «اصحاب خراسانی» حاکم بود.

حجت‌الاسلام افشین فر با تأکید بر مجهز شدن طلاب و روحانیان برای تبلیغ در بین مسلمانان از کشورهای مختلف، اظهار کرد: در مراسم اربعین باید حضور تبلیغی مسلح و مجهز باشد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: با توجه به نیازهای جامعه جهانی امروز باید طلاب و روحانیان به ابزارها و توانمندیهای تبلیغ بین‌المللی دین مجهز و مسلح شوند.

وی با تأکید بر تقویت توان مکالمه عربی و انگلیسی در بین طلاب و روحانیان مبلغ اربعین، اضافه کرد: بازگویی گفتمان انقلاب و انتقال مزیت دشمن‌شناسی مردم ایران اسلامی به مسلمانان سایر کشورهای جهان ازجمله مواردی است که باید روحانیان مبلغ بتوانند در سفر اربعین آن را اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام افشین‌فر بر برنامه‌ریزی مناسب برای حضور گسترده‌تر طلاب و روحانیان در مراسم پیاده‌روی اربعین سال آینده، اظهار کرد: باید از هم‌اکنون برای حضور پرشور و شعور در مراسم اربعین برنامه‌ریزی کرده و خود را برای حضور در این آیین عظیم آماده کنیم.

گفتنی است، در ایام اربعین امسال 210 نفر از طلاب و روحانیان خواهر و برادر خراسان شمالی در قالب مبلغ و مبلغه به همراه کاروانهای زائران به عتبات عالیات اعزام شدند که امشب از آنها تجلیل شد.

لازم به یادآوری است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات