۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۷۲۰۷۵
معاون قوه قضائیه تشریح کرد؛

تأثیر لیبرال در افزایش محرومیت ها و جرائم جامعه

رییس سازمان زندانها گفت: وقوع تبعیض ها و جریان اشرافی گری قشری خاص در جامعه سبب افزایش محرومیت ها و جرائم می شود.
جهانگیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندانهای کشور و معاون قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید زندانهای آذربایجان غربی که در دادگستری کل این استان برگزار شد، اظهار داشت: کار سخت و طاقت فرسا جسم و روح انسان را فرسوده می کند.

وی افزود: دیدن گرفتاری و رنج دیگر انسانها روح انسان را دچار زنجش می کند، چون شرایط سبب شده که برخی از افراد به جای حضور در کنار خانواده به اجبار در محیط در بسته زندان به سر ببرند.

رییس سازمان زندانهای کشور گفت: فرسودگی جسم به خاطر محدود نشدن کار امور زندانها به وقت اداری است، باید ظرف 24 ساعت از زندانیان مراقبت کرد و قوه و نیروی خود را صرف پاسخگویی به نیاز زندانیان کرد.

وی با تقدیر از جلیلی، مدیرکل سابق زندانهای آذربایجان غربی، ادامه داد: جهت توفیق و ذخیره اعمال وی برای آخرت دعا می کنم و امید است از تجارب اندیشه وی استفاده شود.

جهانگیر با تبریک به مدیرکل جدید زندانهای آذربایجان غربی، گفت: بنی هاشمی از مدیران لایقی است که در دیگر استانها سابقه مدیریت داشته و برای خدمت به مردم این استان آماده هستند.

وی با بیان اینکه حق آذربایجان غربی بیشتر از آن چیزی است که شاهد آنیم، تصریح کرد: جریانهای فکری سیاسی داخلی و خارجی تأثیر روی زندگی افراد می گذارند و هیچ دولتی بدون خشکاندن سیاستها و جریانهای نامطلوب موفق نمی شود.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر زمینه را برای کارآفرینان دشوار کرده و مبارزه با آنان سخت ولی ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت تغییر شیوه های مجازاتی مجرمان، گفت: فرآیند قانونگذاری برای مجازاتهایی می توانست، روش و شرایط مجازات افراد را تغییر داده و در مسیر اصلاح وضعیت گام بردارد.

جهانگیر از وجود 2 هزار عنوان مجرمانه در کشور خبر داد و افزود: عمدتا برای جرایمی که رخ می دهد حبس و بازداشت در نظر گرفته می شود که این مسأله کار زندانها و دستگاه های مربوطه را با مشکل مواجه کرده است.

وی با توجه به افزایش معضلات و مشکلات در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور، توضیح داد: اقتصاد تک محصولی و وابستگی به قیمت و فروش نفت، رشد نامتوازن در جامعه، کوچ و هجرت به شهرها، شرایط بد کشور و ناامنی سیاسی و اقتصادی که محصول لیبرال و تفکر سرمایه داری است منجر به افزایش جرایم و تعداد زندانیان می شود.

رییس سازمان زندانها به وقوع تبعیضها و جریان اشرافیگری قشری خاص در جامعه و تأثیر آن در روند عمومی زندگی مردم اشاره و ابراز کرد: بعد از 38 سال شاهد مناطق محروم در کشور هستیم که زمینه ناامنی، نابرابری، تخلف و جرم که منجر به زندانی و مجازات شدن افراد می شود را فراهم می کند.

وی تلاش برای تغییر روند سیاسی و اقتصادی در کشور را راه حل معضلات کنونی عنوان و اضافه کرد: برای اصلاح این چرخه بایدساختار تغییر کند و دولت باید برای مناطق محروم سهم بیشتر از بودجه و بیت المال در نظر بگیرد.

جهانگیر در پایان بیشترین میزان وقوع جرم را در عرصه قاچاق مواد مخدر خواند و گفت: 100هزار نفر که میانگین سنی زیر 40 سال داشته و در اوج کار آفرینی قرار دارند بجای حضور و رسیدگی به خانواده گرفتار باند مافیای قاچاق مواد مخدر شده و در زندانها به سر می برند./936/202/ب2

ارسال نظرات