۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۰۳۵
آیت الله مصباح یزدی:

روزی می رسد که غرب محتاج نظام اسلامی می شود

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد: معتقدیم که در دراز مدت پیشرفت مادی ما از آنها یعنی غرب جلوتر خواهد بود و آن ها تابع ما خواهند شد اما یک خرده صبر می خواهد که ما کم داریم.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در برنامه درس اخلاق که در دفتر رهبرمعظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: کسانی امثال صدام و نظیر آن در دنیا هستند که مجال از کشتن و سر بریدن مردم باکی ندارند.

وی افزود: دایره اختیارات انسان در عالم محدود است از این رو باید جایی خط قرمز باشد که انسان بداند از آنجا نمی تواند عبور کند، اگر کسی پیدا شود که بخواهد همه انسان ها را بکشد خلاف هدف الهی است چون خداوند از خلق افراد هدف داشته است و اگر کسی بخواهد همه را بکشد و مانع حیات شود خلاف هدف الهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر کسی بخواهد ملتی را نابود کند خداوند متعال اجازه نخواهد داد، اظهار داشت: این یک خط قرمز است چون مانع هدف الهی که حیات است خواهد شد.

وی ادامه داد: انسان باید بداند که دنبال چه می گردد و با چه قیمتی حاضر است به بهره مندی های دنیا برسد، البته معتقدیم که در دراز مدت پیشرفت مادی ما از آنها یعنی غرب جلوتر خواهد بود و آن ها تابع ما خواهند شد اما یک خرده صبر می خواهد که ما کم داریم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که اگر انسان داستان های قرآنی همانند جریان فرعون را درست تحلیل و باور کند درک جاهلانه او اصلاح می شود، ابراز داشت: درست است که ما خیلی فاصله داریم و با اسباب ظاهری با هر سرعتی برویم یه آن ها نخواهیم رسید اما خداوند به ما نشان داده یک جوانی تئوری در ذهنش جرقه می زند و آن را به نتیجه می رساند.

وی عنوان کرد: یعنی چیزی که سال ها دنبال آن بودیم و به ما نمی دادند حتی اجازه تعمیر نمی دادند و باید به آن ها مراجعه می کردیم به دست آمده است، به خواست خداوند در مغز جوانی راه حلی پیدا می شود که کاری بهتر از آن ها انجام شود؛ اگر روزی آمد که آن ها محتاج ما شوند نباید تعجب کرد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات