۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۷۰۸۸۰
امام جمعه موقت خرم آباد:

خلق حماسه 9 دی تحقق وعده الهی بود

امام جمعه موقت خرم آباد خلق حماسه 9 دی را تحقق وعده الهی دانست که در سایه بصیرت خلق شد و فتنه 88 را خاموش و انقلاب را تثبیت ساخت.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته با تشکر از حضور میلیونی ملت ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه مردم لرستان در مراسم گرامیداشت 9 دی، گفت: این حضور بیانگر حضوری مسؤولانه و به موقع ملت برای گرامیداشت این یوم الله بود.

وی افزود: حضور در مراسم گرامیداشت 9 دی را بیانگر روح تجلی و دیانت حاکم بر دلها بود و حرکتی عظیم در سایه دل و تحقق وعده الهی بود.

امام جمعه موقت خرم آباد با تصریح به اینکه در گرامیداشت حماسه 9 دی باری دیگر ایمان مردمی به نمایش گذاشته شد، خاطرنشان کرد: حماسه سرنوشت ساز 9 دی تحقق وعده الهی بود و برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عده ای هنوز به جرم و خیانت خویش علیه نظام باور ندارند، افزود: حضور پرشور مردم در گرامیداشت 9 دی در سال 95 پاسخی به دهان فتنه گران و بدخواهان نظام بود و این افراد باید آگاه باشند که در زمین دشمن بازی نکنند.

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: گرامیداشت و بزرگداشت حماسه 9 دی درس عبرتی بود برای ناامیدی دشمنان و جلوگیری از اینکه آنها در امور داخلی کشور دخالت نکنند.

وی یادآور شد: فتنه 88 از پیش طراحی شده بود و دشمنان نظام با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی شعار تقلب و تشدید آشوبها را با حمایت از فتنه گران در پیش گرفتند که در سایه بصیرت و هوشیاری خنثی شد.

بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از آرمانهای شهدا است

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه یاد و خاطره شهدای هویزه را گرامی داشت و اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از آرمانهای آنان است، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت سبب حفظ و بقای نظام و خنثی سازی هجمه های دشمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به بزرگداشت آیت الله حسینی میانجی اشاره و عنوان کرد: آیت الله حسینی میانجی بیش از یک ربع قرن ایراد خطبه های نماز جمعه در خرم آباد و نمایندگی ولی فقبه در استان را با حکم امام راحل بر عهده داشت.

فقه فقها و علم علما نقش بسزایی در ترویج اسلام دارد

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه فقه فقها و علم علما نقش بسزایی در ترویج اسلام دارد، خاطرنشان کرد: علما در احیا، ترویج و تبلیغ معجزه پیامبر(ص) که همان احیای قرآن و معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) است، نقش بسزایی دارند.

وی پاسخگویی به نیاز جامعه را از دیگر وظایف علما دانست و افزود: علما با شناسایی و آگاهی از جامعه و هدایت افکار عمومی نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

امام جمعه موقت خرم آباد به ویژگی های آیت الله حسیی میانجی اشاره و عنوان کرد: مرحوم حسینی میانجی سعی در تبلیغ و ترویج دین، ساده زیستی، تبلیغ آداب و سنت های رایج و ازدواج آسان داشت.

وی دفاع از حقوق زنان، تأکید بر پایان یافتن رسمی به نام خون بس، توجه به تقویت وحدت، حمایت از ایثارگران، برخورد قاطع با قدرتمندان در ماجرای فتنه 88 حول محور نیروهای مخلص و دوری از نفاق را از دیگر ویژگی های آیت الله حسینی میانجی عنوان کرد./9459/201/ب2

ارسال نظرات