۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۷۰۸۱۳
نماینده مجلس تبیین کرد؛

3 جریان داخلی تهدیدکننده نظام‌های دینی

قاضی زاده گفت: هر نهضت و اجتماع دینی که به نظام دینی تبدیل می شود از داخل با سه تهدید عمده که از صدر اسلام نیز وجود داشته اند، مواجه است.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمحمدحسین قاضی زاده، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، امشب در مراسم بزرگداشت 9 دی در مسجد المنتظر گفت: هر نهضت و اجتماع دینی که به نظام دینی تبدیل می شود از داخل با سه تهدید عمده که از صدر اسلام نیز وجود داشته اند، مواجه است.

وی تصریح کرد: نخستین گروه کسانی هستند که از پیشگامان انقلاب بوده و در ایجاد نظام نقش داشته اند و می گویند اگر نبود پول، شمشیر یا زندان رفتنهای ما حکومت پا نمی گرفت. این افراد خود را صاحب و مالک انقلاب می دانند و اگر از طرف رهبری حکومت امتیاز بالا به آنها اعطا نشود شورش می کنند مانند جریان ناکثین که جنگ جمل را به راه انداختند.

قاضی زاده ادامه داد: دومین گروه افرادی هستند که از ابتدا ایمان نیاورده یا انقلابی نبوده اند بلکه در اثر فضای جامعه ابراز ایمان کرده اند و با کمک بیگانگان در واقع به دنبال نابودی اسلام هستند مانند اهل صفین.

نماینده مجلس اظهار کرد: سومین گروه تهدیدکننده نظام دینی، افراد انقلابی جانباز و استشهادی هستند که از شدت انقلابی گری، تدبیر رهبری نظام را درک نکرده و به خود اجازه می دهند برای نظام تصمیم بگیرند و غافلند که پس از جهاد اصغر که پیروزی در مقابل کفر علنی است، نوبت جهاد کبیر یعنی مقابله با کفر و استکبار است.

وی افزود: این عده تحمل جهاد کبیر را ندارند و زود خسته می شوند ومی گویند انقلاب تا کی؟ وقتی می توانیم با صحبت با مستکبران به جمع بندی برسیم چرا باید مقابلشان بایستیم در حالی که این حرف وقتی عقلانی است که در عمل قابل اجرا باشد. وقتی مستکبران هدفی جز تاراج منافع و مابع ملی ما ندارند نمی توان به آنها اعتماد کرد و پای میز مذاکره نشست.

قاضی زاده با اشاره به اینکه خیانت و عدم وفای به عهد از سوی کفار نه تنها در تاریخ ملت ما بلکه در پیمانهای صدر اسلام نیز سابقه دارد، ادامه داد: عده ای به خاطر اینکه از انقلاب خسته شده اند و به بهانه رفع مشکلات مردم دست به دست کفار می دهند در حالی که هدفشان منتفی شدن اصل نظام ارزشی و انقلابی است.  

وی یادآور شد: حتی ممکن است مقدمات کار صحیح و به نفع مردم اما هدف و مسیر ناصحیح باشد مانند آنچه در سوریه شاهد هستیم که به بهانه موروثی بودن رژیم حکومت و برقراری حکومت دموکراسی آن را چالش کشیدند اما راهکار آن را نه انتخابات مردمی بلکه تجزیه سوریه به دلیل رفع تهدید اسرائیل اعلام کردند که از طریق تشکیل گروههای تکفیری این هدف را پیش می برند و این همان فتنه است.

نماینده مجلس گفت: در انتخابات 88 ادعای تقلب از زبان کسانی مطرح شد که 24 سال سابقه برگزاری انتخابات در کشور داشتند و طی هشت ماه کار را به جایی رساندند که خواهان جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی شدند و پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند؛ کاری که حتی شاه هم علنا انجام نداده بود.

قاضی زاده اضافه کرد: در جریان انقلاب اول و دوم اسلامی در ایران ما با استبداد داخلی و استکبار خارجی مواجه بودیم اما در انقلاب مخملی 88 با استکبار داخلی و خارجی که مستلزم جهاد کبیر بود رو به رو بودیم.

وی در پاسخ این پرسش که نظام نسبت به توبه و بازگشت سران فتنه چه موضعی دارد، خاطرنشان کرد: مطابق آموزه های دینی توبه این افراد زمانی پذیرفته است که نه تنها به اشتباهشان اعتراف و توبه کنند بلکه همه کسانی را هم به واسطه آنان دچار انحراف شده اند برگردانند و ضررهایی که به نظام اسلامی زده اند را جبران کنند.

نماینده مجلس افزود: در عین حال نه خداوند و نه نظام اسلامی به توبه این افراد نیازی ندارد و خدا خودش وعده کرده که پرچم اسلام را حفظ می کند.

قاضی زاده درباره رویکرد دولت در اواخر عمر آن یادآور شد: با توجه به اینکه اغلب نظرسنجیها حاکی از نارضایتی مردم ازدولت بوده و دولت وجه مثبتی ندارد که برای دور دوم روی ان مانور دهد، به سمت ترساندن مردم از رقبای ریاست جمهوری روی آورده و اینگونه القا می کند که اگر این افراد روی کار بیایند فضای خشک و متعصبانه ای در جامعه ایجاد می کنند./201/930/ب1

ارسال نظرات