۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۷۰۷۰۷
حجت‌الاسلام مصلحی:

فتنه 88 آزمونی بزرگ برای خواص و نخبگان کشور بود

وزیر اسبق اطلاعات با بیان این که بسیاری از خواص در فتنه 88 دچار ریزش شدند، گفت: این فتنه آزمونی بزرگ برای خواص و نخبگان بود و در آن استکبار میلیون ها دلار هزینه کرد.
حجت الاسلام حیدر مصلحی در همایش ولایت و بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات دولت دهم و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در آیین بزرگداشت روز بصیرت که پیش از ظهر امروز در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، گفت: در پاسخ به برخی افراد که فراموشی فتنه را خواستار و می گویند که تا چه زمانی می خواهید درباره فتنه صحبت کنید، به این اشخاص می گوییم که یک سوم قرآن کریم درباره تاریخ و فتنه گری است.

وزیر اسبق اطلاعات دولت دهم با بیان این که فتنه ناتمام و استکبار به کمک عوامل داخلی دست بردار از چنین توطئه هایی نیست، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خود به بحث درباره 9 دی و بیان عظمت آن پرداخت و ما نیز باید فتنه 88 را بررسی تا انقلاب اسلامی از فتنه های آینده در امان باشد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که هدف خداوند از ذکر تاریخ و فتنه گری در قرآن تعقل، عبرت پذیری و تحریک عواطف و احساسات است، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 استکبار با همه توان روی کار آمد و میلیون ها دلار برای براندازی نظام اسلامی هزینه کرد که سرویس های اطلاعاتی انگلیس برنامه ریزی سنگینی برای در این زمینه داشت.

وی با اشاره به این که سفارت انگلستان 250 نفر را برای طراحی جهت مقابله با نظام اسلامی در عرصه نخبگان و اراذل و اوباش برای به سرانجام رساندن فتنه به کار گماردند، خاطرنشان کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس در استراتژی خود برای رویارویی با پیشرفت جهان اسلام و انقلاب اسلامی، استفاده از نخبگان و اراذل و اوباش را مدنظر قرار داد تا به سرنگونی انقلاب اسلامی منجر شود.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از خواص در فتنه 88 دچار ریزش شدند و بسیاری از افراد که ادعای نقش آفرینی در انتخاب رهبر معظم انقلاب پس از امام راحل داشتند در چنین فتنه ای به مقابله با وی برخواستند.

وی با بیان این که فتنه 88 آزمونی بزرگ برای خواص و نخبگان کشور بود، خاطرنشان کرد: افتخار ملت ایران در 9 دی آن است که فراتر از نخبگان و خواص از انقلاب اسلامی دفاع کرد و همچنین علل و عوامل ریزش خواص برای نسل های آینده مشخص تا در آینده دچار لغزش نشوند.

وزیر اسبق اطلاعات دولت دهم با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف نسبت به نفوذ دشمن هشدار و حفظ روحیه انقلابی و شعارهای انقلابی را خواستار شدند، اظهار داشت: سرویس های اطلاعاتی غرب اعتراف کردند که اشتباهشان در توجه به دانشگاه ها و نادیده گرفتن حوزه های علمی است و از این لحاظ بحث نفوذ در حوزه ها را پیگیر و در پی تغییر نظام فکری انقلاب اسلامی هستند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به نگاه برخی به غرب و آمریکا برای حل مشکلات داخلی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تنها راه دفاع از نظام فکری انقلاب اسلامی حفظ روحیه انقلابی است و کسانی که خواستار عدم صحبت درباره فتنه 88 هستند خود از فعالان فتنه بودند.

وی در پایان گفت: قرار گرفتن 9 دی جزو برنامه های نظام اسلامی برای آن است که این حماسه احساسات مردم را تحریک می کند و باید بدانیم که آمریکا و فتنه گران برای انتخابات پیش رو فتنه های کاملتری طراحی کردند./202/9456/ب1

ارسال نظرات