۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۷۰۵۲۷
رییس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران:

اگر روشنگری صورت نگیرد تهران هم مثل حلب خواهد شد

سروری گفت: دشمن می‌داند که مرکز اقتدار در ایران است و اگر روشنگری صورت نگیرد تهران هم مثل حلب خواهد شد و باید با دشمن بجنگیم.
9دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از کتاب 9دی که بعدازظهر امروز در انتشارات روایت فتح برگزار شد با اشاره به اینکه 9دی روز بصیرت ملی و روزی است که باید به زوایا آن پرداخت و آنچه اتفاق افتاد به مردم اعلام کرد، اظهار داشت: اینکه چه اتفاقی افتاده که این روز را بزرگ دانسته و بزرگداشت می‌گیریم برای چه است مهم است؟

وی ادامه داد: دکترین هر کشوری براساس قوانین هر کشوری تعریف می‌شود، ما از ابتدا دکترین نظامی خود را در نقش مردم در حفظ انقلاب قرار دادیم و دکترین خود را براین اساس تشکیل دادیم، در جنگ تحمیلی دکترین اصلی ما مردم هستند که با حضور خود در جبهه‌ها مقاومت می‌توان آن را دید.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران تاکید کرد: نظام به حضور مردم نگاه ویژه‌ای دارد، رهبری نیز اعلام کردند کسانی که به عنوان معترض در خیابان حضور پیدا کردند نیز ایرانی هستند و باید آنها را نیز اغنا کرد، 9دی بر پایه حضور مردم شکل گرفت.

سروری یادآور شد: در 24 خرداد روز اول بعد انتخابات بود که مصاحبه‌ای از دو روز قبل از انتخابات از موسوی برای نمایندگان پخش شد، در این مصاحبه خبرنگار به موسوی می‌گوید شما قطعا رئیس جمهور آینده هستید و با حضور شما آیا دایره اختیارات رهبری محدود می‌شود؟ و موسوی در آنجا به حضور مردم در خیابان‌ها نیز اشاره می‌کند.

وی افزود: جالب است که 21خرداد یکی از شخصیت‌های آمریکایی اعلام کرد که فردا در ایران انتخابات نیست و انقلابی سبز در راه است، در واقع در سخنان خود به ایران و سوریه اشاره می‌کند و این سخنان کاملا اشاعه موضوعاتی مخفیانه را نشان می‌دهد.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران ابراز داشت: در جلسات متعدد با محمد خاتمی صحبت کردم و حتی ایشان هم گفت بنده به خاطر حضور دو دوره‌ای در انتخابات ریاست جمهوری کاملا اعلام می‌کنم که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد زیرا ساختار قانونی ما اجازه این کار را نمی‌دهد، همچنین وی گفت که من با موسوی سخن گفتم و به او نیز تذکر دادم که اگر قبل از نماز جمعه به رهبری نامه‌ای مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه بدهید ایشان کمیته‌ای را برای شما تشکیل خواهد داد اما اگر این کار نکنید ایشان مواضع تندی نشان خواهند داد.

سروری بیان کرد: دشمن می‌داند که مرکز اقتدار در ایران است و اگر روشنگری صورت نگیرد تهران هم مثل حلب خواهد شد و باید با دشمن بجنگیم، در روند انتخابات ضد انقلاب ابتدا انتخابات را تحریم کرد اما زمانی که دید پاسخگو نیست به موضع تردید وارد شد و سعی کرد با ایجاد تردید در مردم آنها ار از انتخابات دور کند، بازهم با شکست روبه‌رو شدند و پس از آن در انتخابات به موضع مشارکت رفتند و دستاورد 9دی این بود که این افراد را نشان دادند.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در جهت تقویت بصیرت 9دی صورت گیرد اقدامی بزرگ است، خاطرنشان کرد: زیرا سبب می‌شود که تاریخ تحریف نشود، 9دی را باید در عاشورا درگیر کرد، امروز به خاطر دروغ، تحریف واقعیت، حقایق و حرکت دشمن در عاشورا این حرکت را انجام دادند.

روایت فتح حامی انتشار موضوعات مرتبط با 9دی

در ادامه حسن علایی مدیر عامل انتشارات روایت فتح با بیان اینکه موسسه روایت فتح در جهت تبیین بیانات رهبری اقدام به چاپ کتاب بصیرت 9دی کرده است، اظهار کرد: در این کتاب تصاویری که از نه دی وجود دارد را به تصویر کشیده‌ایم، کشور برای برپایی حماسه 9دی آمادگی نداشت و این یک حرکت خودجوش بود.

وی ادامه داد: این امر محاسن و معایبی را به همراه داشت، ابتدا اینکه خودجوش بود این اتفاق یک حسن بود، اما از سوی دیگر بخش فرهنگ که باید این کار را ثبت و ضبط می‌کرد ضعیف عمل کرد و این عیبی بززرگ برای حماسه 9دی به شمار می‌رود.

مدیر عامل انتشارات روایت فتح یادآور شد: ما برای تولید کتاب 9دی در رجوع به موضوع و منابع با مشکل مواجه بودیم، تصاویر کافی از این اتفاق ثبت و ضبط نشده بود، این کتاب در نه فصل تدوین شده است که بار تصویری آن نسبت به نوشتاری برجسته‌تر است.

علایی در پایان گفت: روایت فتح آمادگی خود را در راستای تالیف و تدوین کتاب برای موضوع 9دی را اعلام می‌کند و کسانی که مایل هستند در این زمینه کتابی را چاپ کنند موسسه انتشاراتی روایت از آنها حمایت لازم را به عمل می‌آورد، موضوعات زیادی را می‌توان دست مایه کار قرار داد و ظرفیت این موضوع بالا است، این حرکت مقدس است و باید آن را ادامه داد./816/202/ب3

ارسال نظرات