۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۷۰۴۶۲
مدیر کل ارتباطات قرآن و عترت:

دین برای یک قشر خاص نیست

نظری‌راد گفت: یکی از مشکلات ما این است که در بخش بانوان خوب عمل نمی‌کنیم و اقشاری که از نظر برخی دینی محسوب نمی‌شوند را به خود جذب نمی‌کنیم، باید دقت کرد که دین برای یک قشر خاص نیست.
نظری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس نظری‌راد مدیر کل ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی معاونت قرآن و عترت با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سازمان قرآن و عترت برگزار شد با اشاره به اینکه بیست و پنجمین سالگرد نمایشگاه قرآن در سال آینده برپا خواهد شد، اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه به جهات مختلف حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: دوره بیست و پنجم نمایشگاه قرآن به جهت اینکه همزمان با آخرین دوره ریاست جمهوری دولت یازدهم و دوره وزارت صالحی امیری است مهم به شمار می‌رود، بنابراین اهمیت دوره بعد نمایشگاه قرآن بیش از پیش مهم می‌شود.

نظری‌راد تاکید کرد: شروع کار نمایشگاه قرآن ابتدا در سال 72 در محل کانون فرهنگی هنری کودکان بود، طبق فرمایش مقام معظم رهبری قرار بر این شد که این نمایشگاه در تهران و سایر استان‌ها و همچنین در خارج از کشور نیز برگزار شود.

مدیر کل ارتباطات معاونت قرآن و عترت یادآور شد: این نمایشگاه در قالب استانی و بین‌المللی خود شروع به کار کرد و همچنان هم به این روند ادامه می‌دهد، فعالیت‌های قرآنی روز به روز روند افزایشی دارد اما با این وجود فراز و نشیب‌هایی هم داشته است، به همین منظور نقاط ضعف و قوت این بیست و پنج دوره برای ما مهم است.

وی افزود: نمایشگاه قرآن در حالی شروع به کار کرد که هیچ افقی پیش روی ما نبود و همین امر کار را برای ما سخت می‌کرد، به ویژه در حوزه رسانه‌های خبری و دیجیتالی که اصلا اطلاعاتی وجود نداشت، خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که برخی حوزه‌ها به صورت حرفه‌ای و در قالب کار شرکت می‌کنند، به ویژه در حوزه هنری و رسانه‌ای این امر بهتر است.

نظری‌راد ابراز داشت: زمانی که نخستین نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد مخاطب بسیار کم بود و اگر تعامل و ارتباط بیشتر دست اندرکاران با مردم وجود داشته باشد و از سوی دیگر این موضوع رسانه‌ای شود خیلی مخاطب جذب خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات معاونت قرآن و عترت بیان کرد: در گذشته ما به دنبال همکاری با حوزه‌های مختلف بودیم اما امروز شاهد هستیم که حوزه‌های مختلف به دنبال ما هستند و این بسیار جای خرسندی دارد، اما اینکه چرا حوزه قرآن از نظر خبری ضعیف است یا با وجود 700 رسانه‌ای که تا به امروز مجوز کار خبری دارند چرا کار قرآنی انجام نمی‌دهند جای بحث است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین حرکت ما در انقلاب ایران اسلامی بودن آن بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از انقلاب‌ها در دنیا که دینی نبودن از ما موفق‌تر عمل کردند و این در حالی است که ماهیت دینی و فرهنگی انقلاب ما مهم است، زیرا انقلاب ما در جایی توانست به میدان نبرد پای گذارد که اعتقادات و باورهای حقیقی برای آنها تبیین شد.

نظری‌راد با اشاره به اینکه نقطه متضاد در رفتار کسانی است که با آرمان‌های اسلامی انقلاب کردند، تصریح کرد: متاسفانه تمام کسانی که در زمان انقلاب حضور داشتند مواضع‌شان امروز تغییر کرده است، این در حالی است که ما باید قرآن را در تمام زندگی خود به کار ببریم.

مدیر کل ارتباطات معاونت قرآن و عترت در پایان گفت: یکی از مشکلات ما این است که در بخش بانوان خوب عمل نمی‌کنیم و اقشاری که از نظر برخی دینی محسوب نمی‌شوند را به خود جذب نمی‌کنیم، باید دقت کرد که دین برای یک قشر خاص نیست و باید از تمام پتانسیل بانوان استفاده و آنها را به سوی خود بکشانیم./202/816/ب1

ارسال نظرات