۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۷۰۳۲۸
آیت الله علوی گرگانی:

9 دی نماد بصیرت ملت ایران است

حضرت آیت الله علوی گرگانی 9دی را روز بصیرت و آگاهی ملت ایران توصیف و بر لزوم قدرشناسی از نعمت بی بدیل انقلاب اسلامی تاکید کرد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگار رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار مدیرکل اداره آموزش و پرورش قم، با گرامی داشت سالروز حماسه 9دی، این روز را روز بصیرت و آگاهی ملت توصیف کرد.

وی بر لزوم قدرشناسی نسبت به نعمت انقلاب اسلامی تاکید و تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید اگر مردم از نعمت های الهی استفاده نکنند دچار مشکل می شوند و ترقی نمی کنند که یک ابزار مهم علم و آگاهی داشتن است.

استاد برجسته خارج حوزه علمیه قم گفت : امروز بی سواد بودن عامل کفران نعمت است واز گرفتاری های بشریت می باشد. دشمن نیز از همین راه بر ما غلبه خواهد کرد چون نسبت به امور آگاهی ندارد.

وی یکی از دلایل وقوع فتنه ها را آگاهی نداشتن دانست و گفت: وقوع فتنه از کجا بود؟ چرا در نظام جمهوری اسلامی این حرکت  بوجود آمد،همه این مسائل از عدم و آگاهی و علم نداشتن است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به نامگذاری روز 8 دی به عنوان روز نهضت سواد آموزی گفت: به برکت امام و رهبری بزرگوار بستر علم فراهم است و اگر از این نعمتهای خدا استفاده نشود یک نوع کفران نعمت است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود امنیت جمهوری اسلامی ایران را بی بدیل خواند و گفت امروز دنیا اعلام کرده ایران یکی از امن ترین کشورها در دنیا به حساب می آید که از برکات اهل بیت و ولایت و رهبری نظام است.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش قم به بیان گزارشی از وضعیت و عملکرد نهضت سواد آموزی پرداخت و گفت : یکی از مهمترین اهداف گسترش فرهنگ و معارف اسلامی است و فراهم کردن فضاهایی که زمینه خواندن و نوشتن برای همه وجود داشته باشد./9241/پ202/ج

ارسال نظرات