۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۰۰۸۸
امام جمعه موقت قزوین:

عدم پیشرفت کشور ارتباط مستقیمی با فتنه 88 دارد

حجت الاسلام قابل با بیان این که اگر فتنه 88 نبود در کشور ما پیشرفت‌های زیادی صورت می گرفت، گفت: اثرات فتنه سبب شد زبان دشمنان باز شود و تحریم ها را افزایش دهند.
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با موضوع گرامیداشت حماسه 9 دی، گفت: گرامیداشت حماسه 9 دی جزو مناسبت های مهم ملت به حساب می‌آید، به طور مثال در زندگی روزمره با توجه به مناسبت‌های مختلف اعم از تولد فرزندان، روز مادر و... را با برگزاری جشن ها گرامی می داریم که با اشاره به این موارد می‌توان درک کرد که ملت ایران و مردم این کشور چقدر در نزد خداوند بزرگ و با ارزش هستند که با کمک خداوند این شر و بلا دفع شد.

حماسه 9 دی دفع یک شر و بلای پیچیده بود

حجت الاسلام قابل ابراز کرد: حماسه 9 دی دفع یک شر و بلای پیچیده بود، با توجه به این بلای پیچیده می توان به عمق فتنه پی برد، اینجاست که مشخص می‌شود دشمنان برای کشور ما نقشه های پلیدی برای از بین بردن ارزش های ایران اسلامی نقشه ها کشیده بودند.

افغانستان جشن بزرگداشت خواهد گرفت

وی افزود: در افغانستان جنگی که با طالبان رخ داد و ادامه دارد، حمله آمریکا به عراق و گرفتاری ملت عراق که از جنگ در سوریه نشات می‌گیرد وقتی که بتوانند از این گرفتاری و وضعیت خلاصی پیدا کنند مسلم است که جشن و بزرگداشت خواهند گرفت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به فتنه 88 و اهمیت اینکه حماسه 9 دی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد، اظهار کرد: جمله اوباما به تویتر که گفته بود تعمیرات را به تأخیر بیندازند تا پس از انتخابات ایران و همچنین ساعت اجرای برنامه شبکه BBC از 4 ساعت به 6 ساعت رسید، ولی تمام تلاش ها و نقشه های دشمنان در حماسه 9 دی نقش بر آب شد و فتح بزرگی در این روز صورت گرفت، به صورتی که ملت ایران بیدار و متوجه نقشه های دشمنان شدند و نسبت به دشمنان خود شناخت پیدا کردند.

کارشناس حوزوی با اشاره به تأثیر حماسه 9 دی در سرنوشت نظام اسلامی و کشور، بیان کرد: اگر فتنه 88 نبود در کشور ما پیشرفت‌های زیادی صورت می گرفت همچنین متأسفانه شخصیت های مهمی را در جریان فتنه 88 از دست دادیم که اثرات فتنه سبب شد زبان دشمنان باز شود و تحریم ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: فتنه 88 سبب زیر سؤال رفتن ارزش های کشور و باز شدن پرونده حقوق بشری در رابطه با کشته شدن ندا آقاسلطانی در فتنه 88 و در این باره می‌توان به اهمیت جریان 9 دی و ارزشهای آن اشاره کرد

این استاد حوزه اضافه کرد: در حماسه 9 دی ملت و نظام ما نسبت به بسیاری از حملاتی که ممکن بود در آینده رخ دهد واکسینه شد، همچنین توانستیم از خسارات وارده دشمن جلوگیری کنیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت نقش حماسه 9 دی در حفظ امنیت کشور، ابراز کرد: ملت ما ارزش انقلاب را به خوبی درک کردند و برای حفظ ارزشهای جمهوری اسلامی تلاش کردند و در 9 دی دست به دست هم دادند تا مانند سال 57 و پیروزی انقلاب پیروزی دیگری در انقلاب دیگری به دست آورند.

وی با اشاره به خسارت های فتنه 88، اظهار کرد: دشمنان 10 سال برای چنین روزی برنامه ریزی کردند، کشور ما در فتنه 88 دستاوردهای زیادی کسب کرد، از جمله شناخت دشمن و شناخت کسانی که لاف دوستی می زدند و دشمنی کردند و تمامی این مخالفان و شخصیت های اصلی که در فتنه 88 شرکت داشتند، زیر پرچم آمریکا بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت نقش بیگانگان در فتنه 88، تصریح کرد: در فتنه 88 ایادی داخلی و خارجی شرکت داشتند که ایادی خارجی افکار خودمختارانه را دنبال کردند و با شعار استقلال و استقلال طلبی مخالف هستند و همچنین آمریکا و دشمان با شعار نه شرقی نه غربی مخالف هستند و احساس حقارت می کنند و برای آنها ننگ به حساب می آید که در زمان فتنه 88، 17 سفارتخانه با دشمنان و عوامل داخلی و خارجی همکاری می‌کردند که نیت و هدف آنها تبدیل کشور 80 میلیونی به بازار بونجول خودشان بوده است.

وی با اشاره به مکّین نامزد جمهوری خواه و سیاستمدار آمریکایی، عنوان کرد: مکّین از بلند پروازی‌های ایران به طور واضح ترس خاصی داشته است که در این باره در جریان فتنه 88 با اهداف پلیدی خواستار این بوده‌اند که ملت ایران را در تنگا قرار دهد و به آن لطمه بزند ولی با بیداری ملت نتوانستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت اینکه حماسه 9 دی روز بیدار شدن ملت ایران است، ابراز کرد: ملت ایران 8 سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند که علت پیروزی انقلاب اسلامی آشنایی کامل با حیله ها و افکار شوم دشمنان بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: در قضیه حقوق های نجومی مقام معظم رهبری فرمودند که باید کل ماجرای حقوق های نجومی برای مردم شفاف سازی شود، اما متأسفانه در حال حاضر عملی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: همان هایی که در فتنه 88 دست داشتند در حقوق های نجومی هم دست داشتند، بعضی از خواص در فتنه 88 و حتی در قضیه حقوق های نجومی خود را به خواب زده بودند و زدند وهنوز که هنوزه بیدار نشدند./853/302/ب2

ارسال نظرات