۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۶۹۸۶۹
لوموند:

ایران امن‌ترین کشور منطقه است

نشریه لوموند فرانسه در مطلبی نوشت نبودن حملات تروریستی در سال‌های اخیر در ایران، نشان‌دهنده میزان امنیت در این کشور است.
ایران


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لوموند چاپ فرانسه، در مطلبی با عنوان «تهدیدهای منطقه‌ای، موجب تقویت امنیت در ایران شده است»، نوشت: بیم سرایت خشونت که در کشورهای همسایه بیداد می‌کند، ایرانیان را به سمت وطن‌پرستی سوق داده است.

این نشریه فرانسوی در ادامه این مطلب با استناد به این جمله مقامات ایران که «در منطقه‌ای که مملو از آشوب است، ایران به جزیره ثبات تبدیل شده است»، افزود: این باوری است که در حال حاضر اکثریت مردم ایران را سرزنده نگه‌داشته است.

لوموند در ادامه نوشت: ایران که از شرق با افغانستان و از غرب با عراق و ترکیه هم مرز است، در طول یکسال گذشته شاهد حملات تروریستی، اقدام به کودتا، شورش و درگیری‌های مسلحانه در کشورهای همسایه بود؛‌ اما با وجود تهدیدات فراوان، مقامات ایران سیاستی را در پیش گرفتند که منجر به حاکمیت «صلح و ثبات» شد.

بیم سرایت خشونت‌ها که خاورمیانه را به خاک و خون کشیده است، گویی نمک پاشیدن بر زخم‌های کهنه ایرانی‌ها بود و ضربه‌های روحی آن‌ها را که مربوط به هشت سال جنگ خونین با عراق بین سالهای 1980 تا 1988 می‌شد، تازه کرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این نشریه فرانسوی در پایان با اشاره به کارآمدی سرویس‌های اطلاعاتی ایران در خنثی کردن توطئه‌های تروریستی، نوشت: با وجود اینکه قدرت داعش در مرزهای ایران برای مقطعی افزایش یافت، این کشور تاکنون شاهد حملات تروریستی در خاک خود نبوده است و این امر نشان دهنده میزان امنیت در ایران است.

روز گذشته نیز خبرگزاری فرانسه در گزارشی به مناسبت جشن‌های سال نو میلادی در ایران نوشت این کشور یکی از امن‌ترین مکان‌ها در منطقه غرب آسیا برای مسیحیان است./982/ب102/د

ارسال نظرات