۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۸۵۴
آیت الله رجبی:

مردم در 9 دی فتنه را خفه کردند

عضو جامعه مدرسین 9دی را روز بصیرت و وفاداری مردم به ارزش های دینی و انقلابی دانست و تاکید کرد که در این روز مردم با حضور خود فتنه را خفه کردند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی گفت: لزوم گرامیداشت 9 دی به نقش آن در حفظ نظام و ناامید کردن دشمنان انقلاب بر می گردد.

وی افزود: دشمنان سه طراحی برای مقابله با نظام اسلامی انجام دادند چون دیدند که نظام اسلامی با وجود همه توطئه های آنان حتی تحریم ها در حوزه های گوناگون با شتاب پیش می رود و الگویی برای جوامع اسلامی دیگر می شود.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که نهضت بیداری ملت های منطقه دشمنان را به وحشت انداخت، اظهار داشت: به همین دلیل طراحی هایی کردند که اولی جریان تیرماه بود که در دوران اصلاحات رخ داد و بحمدالله با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: دشمنان تجربه هایی در کشورهای شوروی سابق داشتند و انقلاب های رنگین را طراحی کردند و نتیجه گرفتند از این رو مدت ها برنامه ریزی کردند تا از آن تجربه در ایران و برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.

آیت الله رجبی با بیان این که بر همین اساس دشمنان جریان فتنه 88 را راه انداختند، ابراز داشت: دشمنان تصور می کردند با تجربه ای که داشتند می توانستند به زعم خود نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، برای این کار مدت ها فکر و طراحی شده بود و چیزی که می توانست آن حرکت را خنثی کند حضور یکپارچه مردم در پاسخ به ندای رهبری و دفاع از ارزش ها بود و چیز دیگری نمی توانست؛ اگر بنا بود مردم در صحنه نباشند و خود دولت و نظام بخواهد کاری بکند چه بسا که به نتیجه نمی رسید یا اگر نتیجه ای داشت حمل بر سرکوب کردن می شد.

وی عنوان کرد: حضور مردم در صحنه آن هم به موقع و بدون هیچ گونه طراحی از سوی نظام و این که به صورت خودجوش در میدان آمدند دشمن را بهت زده کرد چون تصور نمی کرد ملت این گونه پای نظام ایستاده باشند، ان ها در طراحی خود فکر می کردند که مردم را استحاله فرهنگی کردند و مردم بی تفاوت خواهد بود اما یک مرتبه دیدند که همه ملت با همه سلایق به میدان آمدند؛ مردم به میدان آمدند و انچه در عمق وجودشان بود را ظاهر کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم مخالفت جدی و نفرت خود را از جریان فتنه و توطئه های دشمن و هجوم به ارزش ها اعلام کردند، چنین روزی بار دیگر صحنه و خاطره بهمن ماه 57 را زنده کرد، همانگونه که در آن زمان مردم به صحنه آمدند و رژیم ستمشاهی را سرنگون کردند در 9 دی هم به صحنه آمدند و جریان فتنه را در نطفه خفه کردند؛ 9دی از روزهای بی نظر در انقلاب اسلامی است و زنده نگه داشتن آن به معنای زنده نگه داشتن نظام، مبارزه با استکبار و حضور مردم برای در نطفه خفه کردن تمام توطئه های دشمنان است.

وی اضافه کرد: این روز باید زنده بماند، ابعاد گوناگون آن کاوش شود و به نسل آینده منتقل شوند تا بدانند که ملت چه حماسه ای آفریدند و راه مبارزه با دشمن چیست، 9 دی تجلی تبعیت از رهبری بود، رهبر معظم انقلاب از مردم نخواستند که به میدان بیایند اما اظهار کردند که خطری جامعه را تهدید می کند که مردم به عشق رهبری و برای پاسخگویی به سخن ایشان با شور به میدان آمدند، باید گفت که دست خدا پشت سر رهبری ملت بود،نخستین بعد 9 دی ولایتمداری حد اعلای ملت ایران بود.

آیت الله رجبی با بیان این که دومین بعد 9 دی این بود که بصیرت بالای ملت را نشان داد، گفت: این روز نشان داد که ملت ایران از چه بصیرت سیاسی و فرهنگی بالایی برخوردار هستند که توطئه دشمن را خوب تشخیص می دهند و به موقع و با تمام توان به میدان می آیند، این نعمت بزرگ الهی به شمار می رود که در سایه انقلاب به ملت داده شده است؛ بعد دیگر این است که ملت هرجا احساس کنند خطری انقلاب و ارزش ها را تهدید می کند یکپارچه هستند و سلایق کنار می رود.

وی افزود: همانند دوران جنگ که وقتی جنگ تحمیلی پیش آمد همه ملت یکپارچه در جنگ حاضر شدند، در حماسه 9 دی هم وقتی مردم متوجه شدند که دشمن متعرض نظام شده همه به میدان آمدند؛ این حرکت عشق مردم به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) را نشان داد، فتنه گران به هیأت ها و عزاداری امام حسین(ع) تعرض کردند و شعارهایی در جهت توهین به مقدسات سر دادند در حالی که ملت ما با عشق اهل بیت(ع) عجین هستند از این رو وقتی این جسارت را دیدند به صحنه آمدند که نشان از عشق ملت به اهل بیت(ع) است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات