۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۶۸۹۷۰
امام جمعه بهشهر:

اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که بسیاری از موانع اقتصادی دولت در داخل را می توان با اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی رفع کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی و اجتماعی این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، رمز موفقیت و پیروزی نبی اکرم(ص) را پایبندی به توصیه‌های الهی دانست و اظهار داشت: اخلاص، عدالت و میانه‌روی از جمله موضوعات مهم اجتماعی است که خداوند به پیامبر اسلام(ص) سفارش کرده و ایشان با درایت و پیروی از این توصیه‌ها به پیروزی نائل گشت.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما باید عبرت‌آموز باشد، بیان کرد: با نگاه کردن به سرنوشت مستکبران و جهان خواران متوجه این مهم می‌شویم که آن‌ها به خودشان هم رحم نمی‌کنند و همه ارتباطاتشان نه از روی علاقه بلکه تنها به خاطر منافع شخصی است.

استاد حوزه علمیه مازندران امر به‌ معروف و نهی از منکر را از جمله موضوعات مهم در تبیین معارف اسلامی و فرهنگ نورانی اهل‌بیت عنوان کرد و گفت: زمانی که از امربه‌معروف و نهی از منکر سخن به میان می‌آید بحث ارشاد و هدایت نیست بلکه فرمان به‌خوبی ها و امرونهی در اولویت هستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که یکی از معروفات مهم که می‌تواند منجر به تحول در عصر حاضر شود بحث اخلاص است، ادامه داد: اخلاص به معنی پاک‌سازی نیت و پاک نگه‌داشتن قلب باید در برنامه زندگی همه‌ ما قرار گیرد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که همه مدیران و مسؤولان کشور نیز باید در همه امور ابتدا خدا را در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که خداوند متعال در هر لحظه شاهد و ناظر بر همه اعمال ما است و هیچ چیز از دید پروردگار متعال پاک نخواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که خلوص نیت در هر کاری رسیدن به نتیجه را برای ما سهل تر خواهد کرد، تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که یک مسؤول در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به آن توجه کند نیت خالص در انجام امور و خدمت به مردم است.

حجت الاسلام جباری مال و مقام را امری اعتباری و موقتی برشمرد و با بیان این که اگر از این فرصت هایی که در اختیار ما قرار داده شده در خدمت به خلق خدا استفاده کردیم به حتم مورد نظر خداوند متعال قرار خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: مال و مقام نباید ابزاری برای ظلم به دیگران باشد بلکه باید وسیله خدمت و خیررسانی به مردم باشد.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که یک مسؤول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها باید دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد، بیان داشت: رفع مشکلات و گرفتاری های مردم به ویژه قشر مستضعف و محروم جامعه خدمت بزرگی به انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با بیان این که فرصت خدمتی که در اختیار ما قرار داده شده زودگذر و موقتی است و نباید به واسطه پست و مقام دچار غرور کاذب شویم، تصریح کرد: همه فکر یک مسؤول و مدیر در جامعه اسلامی باید خدمت صادقانه به مردم باشد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امام خمینی(ره) از ابتدا دغدغه مردم را داشتند و این نگرانی تا آخرین لحظه عمر با برکت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز نیز مهم ترین مطالبه مقام معظم رهبری از مسؤولان و مدیران کشور رسیدگی به مشکلات و گرفتاری های مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسأله معیشت و موضوع بیکاری مهم ترین دغدغه عموم مردم است که باید برای آن راهکار مناسبی اندیشیده شود، تصریح کرد: تلاش مدیران و مسؤولان کشور برای رفع این نگرانی و دغدغه عمومی باید بیشتر شود

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که بیکاری و مشکلات معیشتی تبعات و خسارت های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را به جامعه تحمیل خواهد کرد، بیان داشت: متأسفانه یکی از مهم ترین عوامل بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در کشور ناشی از مسائل معیشتی و بیکاری است.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که برنامه های مسؤولان برای رفع معضل اشتغال در استان ها و شهرستان ها کافی نیست و باید بیشتر شود، تصریح کرد: ما امروز نیاز به یک جهاد عمومی برای رفع معضل بیکاری در مناطق مختلف کشور به ویژه شهرها و روستاها هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفع موانع تولید با حمایت مناسب دولت از بخش های داخلی یکی از مهم ترین راهکارهای افزایش میزان اشتغال در کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی قوانین دست و پاگیر امکان سرمایه گذاری مناسب در کشور را با مشکل مواجه کرده است که این قوانین باید تسهیل شود.

امام جمعه بهشهر به مسأله مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که نباید موضوع به این مهمی در حاشیه برنامه های مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در همه برنامه ها و طرح های دولت در اولویت باشد.

حجت الاسلام جباری رفع مشکلات اقتصادی و تقویت تولید داخل را نیازمند تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: این سیاست ها و طرح ها نتیجه سال ها بررسی و کار کارشناسی است که نباید با آن برخورد شعاری شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بسیاری از موانع اقتصادی دولت در داخل را می توان با اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی رفع کرد، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای قطع وابستگی ها و تکیه بر توان داخلی است، ادامه داد: در شرایطی که کشورهای غربی هر روز سیاست های خود را در برابر ملت ایران تغییر می دهند بهترین راهکار برای ایستادگی در برابر سیاست های خصمانه غرب تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم های ظالمانه و وابسته کردن کشورمان به بیرون به دنبال اجرای پروژه نفوذ هستند، تصریح کرد: تقویت تولید داخل و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین راه های جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمنان است./1317/202/ب2

ارسال نظرات