۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۴۶۸۰۸۷
با گل‌افشانی مرقد مطهر حرم احمد بن موسی؛

جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج گشایش یافت

جشنواره سرود و آواهای حماسی بسیج با نام «ترنم بیداری» به‌ طور رسمی در شیراز گشایش یافت.
ترنم بیداری

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج با نام ترنم بیداری با حضور رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در حرم احمد بن موسی(ع) گشایش یافت.

در آیین گشایش این جشنواره، رییس سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: 10 اثر برگزیده سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی با عنوان «ترنم بیداری» به تولید می‌رسد.

غلامرضا منتظری افزود: هنر در طراز انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای نزد بسیج هنرمندان قرار دارد و با تأکید مقام معظم رهبری بر رشد و گسترش سرود به‌عنوان ابزاری قوی اطلاع‌رسانی است، سومین جشنواره ملی ترنم بیداری شکل گرفت.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: رقابت‌ها از جمعه‌شب آغاز شد و برنامه‌ها با اجرای بیش از 50 گروه سرود از سراسر کشور در چهار روز ادامه خواهد یافت.

وی از ارسال 570 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: تولید 10 اثر موسیقایی فاخر از اهدافی است که به‌منظور استفاده همگان دنبال خواهیم کرد.

منتظری در ادامه برگزاری جشنواره ملی سرود «ترنم بیداری» را در راستای کادرسازی و آموزش نیروهای بسیجی هنرمند دانست و اظهار کرد: اولویت ما داشتن هنرمندان بسیجی دانا و تواناست.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در پایان از برگزاری 3 جشنواره ملی در کشور خبر داد و افزود: هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه پرفروغ فجر نخستین «مشاعره روح‌الله» در شهر خمین به مناسبت یادمان آیت‌الله نجومی، از خوش‌نویسان جهان اسلام در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی بسیج در استان هرمزگان اشاره کرد.

پس از آیین گشایش هنرمندان بسیجی با حضور در مرقد شاه‌چراغ (ع) و زیارت این حرم مطهر به گل‌افشانی آن پرداختند./۹۱۹/102/ب2

ارسال نظرات