۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۸۰۸۴
به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام؛

مراسم عمامه گذاری ۹۴ تن از طلاب مدارس علمیه شیراز برگزار شد

مراسم عمامه گذاری ۹۴ تن از طلاب مدارس علمیه شیراز با حضور ریس دفتر مقام معظم رهبری در سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ برگزار شد.
جشن عمامه گذاری در روز میلاد پیامبر اعظم (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، مراسم عمامه گذاری ۹۴ تن از طلاب مدارس علمیه شیراز شب گذشته در شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آيت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، در ابتدای این مراسم گفت: پس از حضور آیت‌الله ایمانی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و در جایگاه امامت جمعه، حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی گسترش یافته است.

وی در ادامه افزود: هم‌چنین برای چندمین بار است که شاهد حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ هستیم، این حضور نشانه اهمیت دادن رهبر معظم انقلاب نسبت به سومین حرم اهل‌بیت(ع) و توسعه همه‌جانبه حرم‌های مطهر امامزادگان عظیم‌الشأن و به ویژه حضرت احمد بن موسی(ع) است.

آيت‌الله دستغیب اظهار داشت: این حضور همچنین نشانه توجه و عنایتی که مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم در سراسر ایران دارند و افزون ‌بر رهنمودها و ارشاداتی است که در مراحل مختلف بیان فرموده‌ و در حقیقت نقشه راه طلاب است.

تحصیل ۵ هزار طلبه برادر در ۶۰ مدرسه علمیه فارس

در ادامه این مراسم، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان این‌که بیش از ۶۰ حوزه علمیه برادران در استان فارس فعال و مشغول کار و تلاش هستند که بیش از ۲۰ حوزه آن در شهر مقدس شیراز قرار گرفته است، بیان کرد: در داخل استان ۵ هزار نفر طلبه و پویندگان مکتب اهل‌بیت(ع) و فقه امام صادق(ع) مشغول تحصیل هستند و حدود ۲ هزار نفر از فضلا و تحصیل‌کردگان سطوح بالا از استان فارس در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ نفر در عرصه‌های مختلف با اهداف گوناگون در مدارس علمیه تحت اشراف نماینده ولی‌فقیه در استان تحصیل می‌کنند، ۶۵ نفر استاد تمام‌وقت و نیمه‌وقت خدمات تحصیلی این طلاب را عهده‌دار هستند و با مجموعه عناصر خدماتی حدود ۱۰۰۰ نفر در این مجموعه به کار و تلاش هستند.

وی در پایان گفت: در این مدارسی که در سطح استان فعال و تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان مشغول به فعالیت هستند جهت‌گیری آنان جهت‌گیری ولایی است و بر این باورند که آغازگر حوزه‌های علمیه پیامبر مکرم اسلام بوده و ادامه دهنده این راه ائمه هدات بوده‌اند و در دوران غیبت هم مراجع بزرگوار و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.

دشمنان قصد دارند روحانیت را از چشم مردم بیندازند

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این مراسم خطاب به طلابی که معمم شدند، بیان کرد: با پوشیدن لباس مقدس روحانیت، رسماً به سربازی امام زمان(عج) نائل می‌شوید، از این‌ رو باید حرمت این لباس را رعایت کرده و به وظایف خود در این لباس مقدس عمل کنید.

وی تأکید کرد: دشمنان قصد دارند روحانیت را از چشم مردم بیندازند و خراب کنند، زیرا جامعه به روحانیت نیازمند است و با همه توسعه‌هایی که حوزه‌های علمیه پیدا کرده‌اند، جوابگوی نیازمندی‌های جامعه نیست.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در بسیاری از شهرها نیاز به ائمه جمعه است و حتی تهران که مرکز جهان تشیع است برخی از روستاهای اطراف آن روحانی ندارند که به ساده‌ترین نیاز‌های مردم پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان گفت: از این‌ رو نیاز است که پس از چند سال که در حوزه‌های علمیه تحصیل کردید به مناطقی که مورد نیاز است هجرت کنید و به وظایفی که بر عهده روحانیت گذاشته شده است، بپردازید.

شایان‌ ذکر است، این مراسم با حضور آیات ایمانی، دستغیب، فقیه، کلانتری از نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان استانی، علما، طلاب و فضلای مدارس علمیه فارس و سایر اقشار مردم برگزار شد و طلاب پس از ادای سوگند ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، حاج محمدرضا طاهری، مداح اهل‌بیت(ع)‌ به بیان مدح و منقبت پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت./۹۱۹/202/ب2

 

ارسال نظرات